Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ اپلیکیشن قرآنی تنزیل با قابلیت جست‌وجو در متن عربی آیات و ترجمه فارسی به صورت آفلاین تولید شده است و این اپلیکیشن حاوی اطلاعات نام سوره و شماره آیه، شماره فراز، سال نزول، مرحله نزول، عصاره فراز و درس سوره است.   اپلیکیشن تنزیل که مناسب گوشی‌های موبایل اندرویدی است، اولین و تنها برنامه قرآنی است که بر مبنای روش فهم ساده قرآن یعنی تقسیم‌بندی سوره به تعدادی فراز، استخراج عصاره آن فراز و نهایتا ارائه درس سوره تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فواید و اثرات مطالعه قرآن به ترتیب نزول، در این برنامه فهرست سوره‌ها به ترتیب نزول تهیه شده که کاربران پس از نصب آسان برنامه، بدون نیاز به اینترنت می‌توانند هر زمان وارد برنامه و لیست سوره‌ها شده و با انتخاب سوره مورد نظر، به داخل سوره هدایت شوند.     برنامه‌های قرآنی موجود، شامل تفاسیر حجیم یا ترتیل و تلاوت قاریان مختلف است که سه ویژگی مهم دارد؛ ابتدا در جهت عمومی‌سازی فهم قرآن، همه علاقه‌مندان به قرآن را با بیانی ساده به تدبر و فهم قرآن تشویق می‎کند. دوم؛ سوره‌محور است، یعنی هدف یا محور یا عمود سوره را که همه مطالب سوره در جهت تبیین این محور شکل گرفته‌اند و سوم؛ به ترتیب نزول باشد.   این برنامه همچنین قابلیت جست‎وجو در متن عربی آیات و ترجمه فارسی (ترجمه استاد فولادوند) و نیز انتخاب سایز، رنگ و فونت‌های مختلف در متن آیات و ترجمه را دارا است. در این برنامه با کلیک بر روی هر آیه مربعی باز می‌شود که حاوی اطلاعاتی ازجمله نام سوره و شماره آیه، شماره فراز، سال نزول، مرحله نزول، عصاره فراز و درس سوره است.

در این برنامه ترتیب نزول سوره‌ها از فهرست تحقیقی سیدکاظم فرهنگ و عصاره فراز‌ها و درس سوره‌ها از تفسیر قرآن جمال گنجه‌ای استفاده شده است. در بخش عصاره فراز هر سوره، از فراز‌ها یا پاراگراف‌هایی تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها دارای یک چکیده پیام محوری هستند که آن را عصاره فراز نامیدند.     شروع و انتهای هر فراز، معمولا با تغییر موضوع و محتوا یا خطاب‎ها یا لحن کلام همراه است. همه آیاتی که شماره فراز آن‌ها یکسان است، در یک فراز قرار گرفته‎اند. در این برنامه شما در هنگام مطالعه هر آیه، با تأمل در عصاره آن فراز و درس سوره، نقش و مفهوم آن آیه را در کل سوره بهتر درک می‌کنید.

در پایان باید گفت: اپلیکیشن قرآنی تنزیل در ابتدای راه محتوای خوب و مناسبی را به کاربران و قرآن دوستان ارائه می‎کند، اما هنوز این برنامه برای بهتر شدن جای بسیاری دارد. البته باید گفت از لحاظ انتخاب رنگ و محتوا مناسب است، اما نواقصی در بخش راهنما، اندازه فونت‎ها و پولی بودن این برنامه وجود دارد که انتظار می‎رود با پیشرفت این برنامه این موارد اصلاح شود.  
هرچند که برای این برنامه فعالیت بسیاری انجام شده، اما رایگان شدن آن می‎توانست علاقه‎مندان و کاربران آن را افزایش دهد. در حال حاضر این برنامه با مبلغ سه هزار تومان به فروش می‎رسد که انتظار می‌رود با این هزینه امکانات و تعداد نصب برنامه نیز برای کاربران به مراتب افزایش پیدا کند.

این برنامه همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(ص) تولید و منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت دانلود برنامه قرآنی تنزیل می‌توانند بر روی این لینک را کلیک کرده و یا در کافه بازار کلمه تنزیل را جست‌وجو کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ارزهای دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در مسیر سقوط قرار گرفت / قیمت روز ارزهای دیجیتال

این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

انتهای پیام/

کد خبر: 1228994 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی