Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رنجبر در این نشست با تأکید بر اینکه پژوهش در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است، گفت: انتظارت و توقعات از معاونت پژوهش و فناوری به دلیل اهمیت فوق العاده آن بالا رفته و وظایف و تعهدات این معاونت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر ساله 90 درصد از درآمد دانشگاه از محل شهریه تأمین می شد، به تفاوت قابل ملاحظه بودجه سال 97 در قیاس با سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: براساس این بودجه بندی باید درصدی از درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از محل تجاری سازی و فناوری تأمین شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونان پژوهش و فناوری استانها و واحدهای دانشگاهی باید منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت تجاری سازی سوق دهند و وابستگی این دانشگاه به شهریه را تا حد امکان کاهش دهند.

دکتر رنجبر با تأکید بر اینکه قطار دانشگاه آزاد اسلامی باید در ریل علم و فناوری حرکت کند، خاطر نشان کرد: دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روی این موضوع تأکید ویژه دارند و پیگیر روند پژوهشی دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه نخبگان فاقد مدرک تحصیلی نیز جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شوند، گفت: معاونت پژوهش و فناوری از تمامی افراد نخبه و پژوهشگر برای پیشرفت علم و فناوری و حل مشکلات جامعه دعوت به همکاری می کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: آن چیزی که اهمیت ویژه ای دارد و بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است، ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان، مردم و کشور است و ما وظیفه داریم با جذب نخبگان و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه نا امیدی را از بین ببریم.

201

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است