Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:11:12 GMT

زنجان با 4- درجه دومین ایستگاه سرد کشور ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۶۴۷۱

زنجان با 4- درجه دومین ایستگاه سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در 24 ساعت گذشته در بین مراکز استان ها شهر زنجان با منفی چهار درجه (4-) دومین ایستگاه سرد کشور ثبت شد.

سونا صرفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته خیرآباد شهر زنجان نیز دمای منفی هشت درجه را ثبت کرد که پنجمین ایستگاه سرد کشور را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در مدت یاد شده فرودگاه زنجان و شهر قیدار بصورت مشترک دمای منفی 6 درجه، ابهر و خرمدره ، گرماب و ماهنشان نیز به ترتیب دماهای منفی چهار، منفی سه و صفر به ثبت رسید و آببر طارم نیز 2 درجه بالای صفر بود.
صرفی خاطرنشان کرد: دمای کنونی شهر زنجان منفی سه درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش نشان می دهد و در مجموع اغلب مناطق استان شب سردی را سپری کردند.
وی بیان کرد: بر این اساس دمای هوای استان از ظهر امروز روند افزایشی یافته و تا پایان هفته جاری نیز سامانه بارشی جدیدی نیز پیش بینی نشده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی امروز /سه شنبه/ این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده و برای روز/چهارشنبه/ نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته آببر طارم با 12 درجه بالای صفر گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز بین منفی چهار و هشت در جه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي كاهشش دما وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان گرم‌تر می‌شود

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است، گفت: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، از بعد از ظهر امروز گاهی اوقات شاهد وزش باد خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه از امروز شاهد پایدار شدن وضعیت جوی استان بوده و سامانه بارشی فعالی در استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: وضعیت در طارم کمی متفاوت بوده و در حال حاضر شاهد مه‌آلود بودن مناطق کوهستانی این شهرستان و ابری بودن آسمان این منطقه هستیم.

رحمان نیا با اشاره به اینکه دمای هوای استان از اوایل هفته آینده رو به افزایش خواهد بود، خاطرنشان کرد: این وضعیت برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است، هر چند امروز شاهد کاهش محسوس دما در برخی مناطق استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر زنجان با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان ثبت شد.

رحمان‌نیا اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۵ و ۱۵ درجه، ابهر ۸ و ۱۳ درجه، خرمدره ۷ و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار ۳ و ۱۱ درجه، سلطانیه ۳ و ۱۲ درجه و ماهنشان ۸ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6087196

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها