Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@14:26:11 GMT

◄ دلیل بهره‌وری پایین واگن‌های لبه‌کوتاه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۶۵۶۲

◄ دلیل بهره‌وری پایین واگن‌های لبه‌کوتاه چیست؟

تین‌نیوز | 

واگن‌های لبه‌کوتاه یکی از انواع واگن‌های لبه‌دار است که ارتفاع دیواره‌های جانبی آن مساوی یا کمتر از ۳۶ اینچ ( ۹۲سانتی‌متر) است. این واگن‌ها به دلیل ارتفاع کم لبه‌هایشان برای حمل مواد کم حجم که با واگن‌های لبه‌بلند حمل می‌شود مناسب نیستند و مورد استفاده آنها بیشتر بارهایی است که ابعاد هندسی آنها بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، بارهایی نظیر کویل‌های فولادی یا آلومینیومی، برخی ماشین‌آلات صنعتی، انواع کامیون‌ها، کانتینر ورقه‌های فلزی و… موارد قابل حمل با این واگن‌ها است. ضمن اینکه برخی از انواع این واگن‌ها مجهز به نرده‌های فولادی بلندتر از دیواره‌های جانبی اطراف خود هستند که آنها را برای حمل بارهایی مثل انواع لوله، الوار و دیگر محموله‌هایی که نیاز به جلوگیری از حرکت آنها به اطراف است، مناسب می‌کند.

در حال حاضر واگن‌های لبه‌کوتاه آلمانی، مجاری، رومانی، ایرانی و اکراینی در راه‌آهن ایران استفاده می‌شود که با وجود وجود 10 شرکت فعال در زمینه واگن‌های لبه‌کوتاه مانند: آسیا سیر ارس، ریل سیر کوثر، آهن ریل‌کاران، حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی، ترکیب حمل‌ونقل، سایپا لجستیک، حمل‌ونقل بین‌المللی بیکران قشم، سمندریل، بهتاش سپاهان، فولادریل جنوب، بهره‌وری در این بخش از صنعت ریلی پایین است.

سید مصطفی داودی مدیرعامل راه‌آهن یزد مهم‌ترین دلیل پایین بودن بهره‌وری در این بخش را در کشور، تعدد شرکت‌های ریلی صاحب واگن بدون هماهنگی جامع دانست و افزود: به همین دلیل است که گاها در یک مبدا بارگیری با کمبود واگن خالی یک شرکت جهت بارگیری محموله مواجه هستیم.

داودی ادامه داد: این در حالی است که از همان نوع واگن در همان محل، واگن خالی وجود دارد و به‌دلیل اینکه متعلق به شرکت دیگری است بارگیری صورت نمی‌گیرد و این خود از دلایل مهم کاهش بهره‌وری این نوع واگن‌ها است.

این فعال صنعت ریلی ابراز امیدواری کرد که با تخصص و تجربه‌ای که در فعالان این بخش ریلی سراغ دارد شاهد حل واگن در همه حوزه‌ها از طریق به اشتراک گذاشتن واگن‌ها باشیم.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سید مصطفی داودی واگن لبه کوتاه حمل بار ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه