Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سایه علنی شدن هرچه بیشتر اختلاف‌ها بین اعضای ائتلاف متجاوز به یمن، دولت امارات جلوی بازگشت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان به عدن را گرفت. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، "عبدالملک المخلافی" وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور  مستعفی و فراری عربستان در یمن فاش کرد که اختلافات با ابوظبی مانع از بازگشت عبدربه منصور هادی به عدن در جنوب یمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم سعودی از بیش از سه سال پیش در قالب ائتلافی از جمله با امارات و بحرین حمله همه جانبه خود به یمن را آغاز کرد. رژیم سعودی از دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده خود در یمن حمایت می کند که عدن را به عنوان پایتخت موقت خود انتخاب کرده است. در مقابل ، از چند ماه پیش زمزمه های اختلافات گسترده ای بین عربستان و امارات درقبال اوضاع جنوب یمن به گوش می رسد. براساس گزارشهای موجود، امارات با تشکیل گروههای شبه نظامی طرفدار خود در جنوب یمن ، در تلاش برای سلطه بر این منطقه با بیرون راندن شبه نظامیان عبدربه منصور هادی است.

در همین راستا، عبدالملک المخلافی وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان در گفت وگو با بخش عربی شبکه تلویزیونی "بی بی سی" به طور رسمی فاش کرد: اشکالات و تضادهایی با امارات و ائتلاف عربی (تحت رهبری عربستان) وجود دارد که باید حل شود.

وی افزود: "دولت (عبدربه منصور) گفت وگوی گسترده ای را با ائتلاف برای اصلاح اختلافات و تضادها به منظور رسیدن به یک چارچوب متناسب با نقش آن در ( آنچه المخلافی آن را ) حمایت از مشروعیت (در یمن خواند،) آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که احمد المسیری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت دست نشانده سعودی نیز سه روز پیش از اشتباهات و برخوردهای دوگانه عربستان و امارات با عدن و ادامه باقی ماندن عبدربه منصور هادی در ریاض انتقاد کرد.

المسیری گفت: "نبودن عبدربه منصور هادی باعث چالش زیادی برای دولت (به ادعای وی) قانونی شده است."

وی افزود: "اختلافات بین عبدربه منصور هادی و مسئولان در ابوظبی به مرحله ای رسیده است که حضور عبدربه منصور در عدن از نظر امارات غیرقابل پذیرش است".

المسیری گفت: "عبدربه هادی سفیر یمن در ریاض نیست بلکه (به زعم المسیری) رئیس جمهور است و باید در پایتخت کشورش حضور داشته باشد".

انتهای پیام/

R36442/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان

بخشی از نطق علی صالحی، سخنگوی شورای شهر اصفهان و از فعالان سابق دانشجویی به حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکا اختصاص یافت.

کد خبر 750366

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادرید
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ + عکس
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه