Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاحهای شیمیایی طی سخنانی در پنجاه و هشتمین نشست فوق العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیایب در مورد سوریه از حمله اخیر کشورهای غربی به سوریه با توجیه کاربرد ادعایی سلاح های شیمیایی که توسط این سازمان مورد راستی آزمایی قرار نگرفته، به عنوان یک روز تاریک و غم انگیز در تاریخ سازمان یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر و نماینده دائم کشورمان با محکوم کردن حمله سه کشور غربی به سوریه، آن را حمله ای خودسرانه و یکجانبه علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یکی از اعضای سازمان ملل متحد و سازمان  منع سلاح های شیمیایی برشمرد.

وی اضافه کرد: این اقدام نظامی باعث تضعیف صلح و امنیت بین المللی شده و بی ثباتی و گسترش افراط گرایی و تروریسم در جهان را به دنبال خواهد داشت. 

جهانگیری تاکید کرد: تجاوز علیه سوریه بدون هرگونه مدرک مستدل و با استناد به منابع جعلی به عنوان جنایت محسوب می شود و مرتکبان آن بایستی در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: رویکرد این کشورها بطور جدی اعتبار سازمان منع سلاحهای شیمیایی را مورد خدشه قرار داده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان از اینکه سازمان تخصصی منع سلاحهای شیمیایی از سوی برخی کشورها بخاطر مقاصد سیاسی خودشان به گروگان گرفته شده ابراز تاسف کرد و گفت: برخی کشورها خواستار جلسه فوق العاده شورای اجرایی این سازمان بدون هیچ گونه مدرک و یا مشخص شدن نتیجه تحقیقات شده اند و تلاش دارند با فشار سیاسی و استفاده از منابع غیر موثق،این سازمان را وظایف خود منحرف کنند.

به گزارش فارس، علیرضا جهانگیری در ادامه سخنان خود این سؤال را مطرح کرد که چرا مجموعه کشورهای غربی و اروپایی در مورد کاربرد سلاحهای شیمیایی توسط گروههای تروریستی در سوریه سکوت کرده اند؟

سفیر و نماینده دائم کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد به اعزام گروه حقیقت یاب به سوریه و انجام تحقیق براساس منابع مستقل و خودداری از هرگونه ابهام است.

نشست فوق العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیایی با درخواست گروه غرب از مدیرکل این سازمان تشکیل شد.جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این جلسه موضوع تقویت اقدامات هیات حقیقت یاب اعزامی به سوریه را مطرح کردند که جلسه با مخالفت آمریکا و هم پیمانانش با رای گیری در خصوص این تصمیم پیشنهادی روبرو شد و آنها با این مخالفت، عدم صداقت خود را در خصوص پایبندی به مقررات و قوانین بین المللی منجمله کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی و مکانیسم های موجود نشان دادند. در نهایت جلسه با شکست اهداف گروه غرب و بدون هرگونه  تصمیمی خاتمه یافت. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران 
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • تنیس روی میز کانتندر فیلیپین؛ فرجی و نشاطی از صعود بازماندند
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود