Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@15:35:21 GMT

سوریه حمله موشکی به حمص و دمشق را دفع کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۶۷۰۸

سوریه حمله موشکی به حمص و دمشق را دفع کرد

جهان > غرب آسیا - همشهری‌آنلاین:
منابع سوری از دفع حمله‌های موشکی به فرودگاه‌های الشعیرات و الضمیر در استان‌های حمص و ریف دمشق سوریه خبر دادند. هم‌زمان شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد حمله توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی انجام شده‌است.

حمله‌هاي موشکی دوشنبه‌ شب (27 فروردين) فرودگاه الشعیرات در نزدیکی شرق استان حمص سوریه را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرودگاه الشعیرات یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ارتش سوریه محسوب می‌شود.

گفته شده با ۶ موشک به این فرودگاه و با ۳ موشک به فرودگاه نظامی الضمیر در ریف دمشق حمله شد.

آمریکا هرگونه ارتباط با این حمله را تکذیب کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گونه فعالیت نظامی در نزدیکی شهر حمص ندارد و این حمله کار آمریکا نیست.

پیشتر دولت آمریکا حمله‌هايي را با کشورهای فرانسه و انگلیس به اهدافی در سوریه انجام داد.

همچنین شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که حمله موشکی به سوریه توسط موشک‌های اسرائیلی انجام شده و استان‌های حمص، حلب و دمشق را هدف گرفته بود.

این شبکه به نقل از منابع ویژه گزارش داد حمله‌هاي موشکی مرکز پژوهش‌های علمی در شهر حلب، پایگاه الشعیرات در حمص و مناطقی نزدیک دمشق را هدفگیری کردند.

در همین راستا تلویزیون سوریه اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه این حمله موشکی و حملات به فرودگاه الضمیر در جنوب دمشق را نیز دفع کرده‌اند.

منابع سوری اعلام کردند که هیچ گونه آسیبی به فرودگاه‌های الشعیرات نشده است و سامانه‌های دفاع هوایی سوریه تمامی موشک‌ها را منهدم کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از انفجارهای مهیبی در نزدیکی فرودگاه الشعیرات و فرودگاه الضمیر و الناصریه در منطقه قلمون شرقی در نزدیکی دمشق خبر داد.

در همین زمینه: چرا حمله به سوریه؟ تجمع بزرگ مردم دمشق در حمایت از دولت سوریه محافل اسرائیلی: حمله غرب به سوریه اسرائیل را تضعیف کرد حزب‌الله حمله به حلب را تکذیب کرد واکنش‌های بین المللی به تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه روسیه: صحنه‌سازی حمله شیمیایی به دومای سوریه کار انگلیس است سوریه حمله موشکی به فرودگاه التیفور را خنثی کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه