Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا با حمایت از تک نرخی شدن ارز،‌ تهیه فهرست کالاهای اساسی و افزوده شدن کاغذ به این فهرست برای دریافت تفاوت ارزی را تصمیمی ناپخته و شتابزده دانست و گفت:‌دولت تکلیف را مشخص کند،‌ ارز تک نرزخی شده یا هنوز چند نرخی است؟ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با اشاره به اضافه شدن کاغذ به فهرست کالاهای اساسی برای بهره‌مندی از تفاوت ارزی که دولت پرداخت می‌کند،‌ گفت: این تصمیم دولت شتابزده و اشتباه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اتفاقی که در حوزه ارز در کشور در چندماه گذشته پیش آمد برای صنعت کشور مضر بود،‌ اما اگر بپذیریم که به هر حال باید مسیری را طی می‌کردیم تا به تک‌نرخی شدن ارز دست یابیم،‌  این پدیده خیری بود، ما این جراحی سنگین را پذیرفتیم تا به تک نرخی شدن ارز برسیم، تا رانت ها از بین برود، چون تفاوت قیمت در سطوح مختلف ارزی برای کشور جز رانت و فساد چیز دیگری نداشت، اهالی صنعت سال‌هاست که به دولت پیشنهاد داده با جدیت و با قاطعیت به سمت تک نرخی شدن حرکت کند.

روغنی گلپایگانی افزود:‌ حال که به تک نرخی شدن ارز رسیده‌ایم،‌ اینکه دولت بیاید کاغذ را مستثنی کند، به نظر من مورد تایید نیست و این  آسیب می‌رساند و مجدداً رانت و فساد ایجاد می‌کند، از این رو بهترین شکل تک نرخی شدن ارز است‌. برای هیچ صنفی و کالایی نیز نباید تفاوت قائل شد‌، همه باید از یک قیمت تبعیت کنند. منتهی یک سری اقشار و صنایع آسیب‌پذیرند، دولت باید این اقشار را رصد و شناسایی کند و به مصرف کننده نهایی آن یارانه و سوبسید ارائه کند.

وی با بیان این مطلب که اگر هدف دولت حمایت از ناشران است،‌ باید یارانه را به مصرف‌کننده نشر بپردازد‌،گفت:  اینکه بخواهیم یارانه را به کاغذ بدهیم اشتباه است،‌  در شرایط موجود این تصمیم دولت ناپخته است‌، باید تکلیف را مشخص کرد، یا به سمت تک نرخی حرکت کرده‌ایم یا اینکه هنوز چند نرخی هستیم،‌ که اگر چنین باشد،‌ جز فساد چیزی برایمان ندارد.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط کاغذ سازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاغذ سازی کاغذ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور