Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@13:14:55 GMT

هر عیب که هست از مسلمانی ماست

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۶۸۹۱

هر عیب که هست از مسلمانی ماست

خبرگزاری شبستان:غیر از شرمندگی جوابی ندارد که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم. این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم.

خبرگزاری شبستان -  سرویس قرآن و معارف: غیر از شرمندگی جوابی ندارد  که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم جز شرمندگی چیزی نمی توان گفت. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست. اسلام فقط نماز و روزه نیست. من لم یهتّم بامور المسلمین فلیس بمسلم.یکی از امور مهم مسلمین و به یک معنا می شود گفت رگ حیاتی همه مردم و حتی طبیعت، مساله آب و طریقه صحیح استفاده از آن هست.

چندی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی، تصویر یک بطری آب معدنی را دیدم که از سوی یک شرکت استرالیایی پر شده بود. نکته جالب توجه شعاری بود که روی این بطری نوشته شده بود: آن پیام و شعار که به زبان انگلیسی روی برچسب بطری نوشته شده بود این بود: Do not waste water even if you were at a running stream. Prophet Muhammad.

در واقع آنچه روی برچسب این بطری آب معدنی نوشته شده بود این بود: هیچ وقت آب را هدر ندهید حتی اگر در کنار یک نهر جاری آب بودید. حضرت محمد.

سوژه جذابی بود به ویژه زمانی که توجه کنیم یک شرکت استرالیایی به یک  حدیث از پیامبر مکرم اسلام (ص) توجه کرده و آن را در تولیدات خود به کار برده است. سخن بر سر این است که ما چقدر مفاهیم و پیام های دینی را در تولیدات و رفتارهای خود درونی کرده و به  کار بسته ایم؟ آیا نمی توان در این باره خلاقانه تر رفتار کرد و محتوای دینی را حتی در تولیدات صنعتی لحاظ کرد؟

این تصویر را برای حجت الاسلام و المسلمین فضلی پژوهشگر دینی فرستادم و از ایشان خواستم تصویر را ببیند و واکنش خود را در یک پاراگراف برایمان  بفرستد. حجت الاسلام فضلی برایمان نوشت: غیر از شرمندگی جوابی ندارد  که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم. این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم جز شرمندگی چیزی نمی توان گفت. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست. اسلام فقط نماز و روزه نیست. من لم یهتّم بامور المسلمین فلیس بمسلم.یکی از امور مهم مسلمین و به یک معنا می شود گفت رگ حیاتی همه مردم و حتی طبیعت، مساله آب و طریقه صحیح استفاده از آن هست.

پيامبر صلي الله عليه و آله فرمودند:  الوُضوءُ بِمُدِّ و الغُسلُ بِصاعٍ و سَيَأتي أقوامٌ بَعدي يَستَقِلّونَ ذلِكَ فَاُولئكَ عَلى خِلافِ سُنَّتي / براى وضوء يك مُدّ (750 گرم) و براى غسل يك صاع (3 كيلو) آب بس است. پس از من گروهى مى آيند كه اين مقدار را كافى نمى دانند آنها برخلاف سنّت من هستند. پرسش این است :  ما که خود را پیروان آن پیامبر بزرگ الهی می دانیم از خود بپرسیم با آب یا سایر نعمت های الهی چگونه رفتار می کنیم و در عمل آیا خود را پیرو آن پیامبر می یابیم؟

 

پایان پیام/532

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهید مدافع حرم دولت آمریکا بیرجند بسیج مجلس ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور حمایت از کالای ایرانی آذربایجان غربی پیام دینی شرکت استرالیایی فرهنگ سازی اسلامی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آن‌ها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آن‌ها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

دیگر خبرها

  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)
  • بارسلونا زندگی ماست!؛ تجمع هواداران کاتالان ساعاتی پیش از آغاز دیدار برگشت با پاری سن ژرمن / فیلم
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است