Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:28:52 GMT

ماندگاری سرمایه گذار در گرو ثبات نرخ ارز است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۷۰۷۴

ماندگاری سرمایه گذار در گرو ثبات نرخ ارز است

بجنورد- نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: ماندگاری و جذب سرمایه گذار در گرو ثبات نرخ ارز است.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شناور بودن نرخ ارز مانع جدی ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است، اظهار کرد: چنانچه به لحاظ سیاسی ثبات اقتصادی داشته باشیم قطعا سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری بیرون از کشور را نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی افزود: همچنین ایجاد آرامش روانی به لحاظ اقتصادی سبب اعتماد مردم نسبت به حرف های دولت و مسئولان می شود.

وی تصریح کرد: نوسانان اقتصادی قطعا بر تصمیم گیری ها و عملکرد کسب و کار تاثیر می گذارد، بنابراین برای تحقق شعار سال ایجاد ثبات اقتصادی ضرورت دارد.

وی بیان کرد: لازمه حمایت از کالای ایرانی ایجاد ثبات اقتصادی است تا تولید کننده بتواند پیش بینی های لازم را برای تولید با کیفیت انجام دهد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: مسلما برنامه ریزی برای آینده تولید در شرایط نوسان دشوار و نامطمئن خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: همچنین ضرورت دارد برای حمایت از کالای ایرانی قانونی برای ممنوعیت واردات برخی کالاهای غیر ایرانی تصویب شود که در این راستا مجلس آمادگی کامل را دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس همچنین بر ایجاد فضای رقابتی بین تولید کنندگان ایرانی تاکید کرد و افزود: فضای رقابتی فرصت انتخاب را برای خریدار بیشتر و از تولید محصولات بی کیفیت جلوگیری می کند.

قربانی اظهار کرد: تنها راه اعتماد مردم به کالای ایرانی تولید با کیفیت است در غیر این تبلیغات گسترده تاثیرگذار نخواهد بود. 

وی بیان کرد: مردم ایران باید باور کنند بسیاری از کالاهای ایرانی به مراتب بهتر از کالای خارجی است و این با اعتماد سازی حاصل می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نبود متولی برای حمایت از تولید ملی، تغییر نکردن ساختار داخلی بانک ها، بهبود نیافتن فضای کسب و کار و تغییر قیمت در شرایط مختلف را بر قیمت تمام شده کالاها موثر دانست.

قربانی با بیان اینکه تغییر قیمت کالا سبب ایجاد موج منفی در بازار تولید می شود، تصریح کرد: از این رو ثبات اقتصادی و جلب اعتماد مردم ضروت دارد.

وی تاکید کرد: همچنین دولت باید برنامه های خود را برای تولید و حمایت از تولیدکنندگان اعلام کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم همچنین توجه به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی را در تحقق شعار سال قابل اهمیت دانست و گفت: هر اندازه همدلی و همراهی بین سه قوه و دیگر نهادها بیشتر باشد قطعا به بهبود انجام کارها کمک خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود و جانمایی آن نیز انجام شده است.

وی افزود: هنرستان‌های جوار صنعت از سال گذشته در راستای اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه اندازی شده و هنرستان‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: محصولات واحد تولیدی هپکو کیفیت دارد و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و نیاز است بقیه مصرف کنندگان ماشین آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید داشته باشند و باید اذعان کرد هپکو برای نخستین بار پس از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است.

مخلص الائمه تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین کیلویی ۸۰۰ دلار تولید می‌شود و از طرفی نفت خام تولیدی بشکه‌ای ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که این اقدام در استان ظرفیتی ویژه محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی بزرگترین بحران کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و گفت: این ناترازی به محیط زیست لطمه زده و یکی از راهکارهای این مهم، توسعه صنعت ریلی است.

وی در خصوص واگن پارس نیز ادامه داد: شهرداری تهران و دیگر شهرهایی که در حوزه مترو نیازمندی دارند باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سی و دومین کنگره بین المللی انجمن مهندسان مکانیک کشور امروز در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی امروز در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتظار است انجمن یا شرکت‌هایی که عضو این کنسرسیوم نیستند، به این کنسرسیوم ملحق شوند تا از تمامی ظرفیت‌ها بتوان بهره گیری کرد.

رتبه نخست مرکزی به لحاظ تنوع تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: مرکزی استانی است که بواسطه تنوع بالای صنعت در کشور و در دنیا شناخته شده و به لحاظ تنوع تولید رتبه نخست کشور را دارد و صنعتی صنعت ساز است.

علی جودکی افزود: استان مرکزی می‌تواند هزاران بخش اقتصادی را راهبری کند از این رو به عنوان ناوبندر کشور مطرح است.

کد خبر 6099685

دیگر خبرها

  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم