Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر در مجلس تأکید کرد که ارائه گزارش از سوی کمیسیون ویژه خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، علی ادیانی در تذکری گفت: در ابتدای طرح مذکور آمده است طرح اصلاحی در راستای اجرای تبصره (1) ماده (49) قانون آیین‌نامه داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادیانی در ادامه افزود: طبق ماده 49 آیین‌نامه داخلی دو نوع کمیسیون در مجلس تشکیل می‌شود؛ کمیسیون خاص و کمیسیون تخصصی که طبق تبصره (1) ماده (49) ارائه گزارش به صحن علنی از سوی کمیسیون تخصصی صورت می گیرد نه کمیسیون‌های خاص و ویژه.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در گذشته روال عادی بود که کمیسیون‌های خاص نیز گزارشی ارائه دهند که این خبط آیین‌نامه‌ای است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه کمیسیون‌های ویژه نباید گزارشی به صحن ارائه دهند، گفت: نکته دیگر این است که تعداد اعضای کمیسیون‌های ویژه 15 نفر است و کمیسیون‌های تخصص حداقل با 19 نفر تشکیل می‌شوند. بنابراین تغایری به لحاظ حد نصاب برای تصویب مصوبه در کمیسیون ویژه اتفاق می افتد.

ادیانی عنوان کرد: در حال حاضر نهضتی در مجلس با عنوان تشکیل کمیته ویژه به راه افتاده است و در واقع کمیسیون‌های تخصصی را زیر سوال می‌برد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: در ادامه تبصره (1) ماده (49) تأکید شده است که هیئت رئیسه مجلس می‌تواند گزارش کمیسیون را در دستور کار مجلس قرار دهد، بنابراین ارائه طرح اصلاحی از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مغایرتی با آیین‌نامه داخلی مجلس ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون صحن علنی هیئت رئیسه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان علی ادیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب