Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، بیست و چهارمین گردهمایی تخصصی موسیقی و ادبیات عاشیقلار عصر روز گذشته با تجلیل از مقام بشیر شهریاری، هنرمند شهید در رشته موسیقی عاشیقی در محل مجتمع فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محمدتقی محمدیان، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، در این گردهمایی با بیان اینکه این محفل مزین به نام شهید بشیر شهریاری است، گفت: این فرصت مغتنمی است تا بتوانیم به مقام شامخ شهادت حتی در عرصه موسیقی عاشیقی احترام بگذاریم.
وی، ادامه داد: موسیقی عاشیقی یک معنویت و صفای خاصی دارد و هر کسی که به دلش اعتماد کند، قدر آن را خواهد دانست.
وی ادامه داد: امیدوارم در قالب هنر به ویژه در عرصه هنر موسیقی عاشیقی خود را به حقیقت و انسانیت گره بزنیم.
حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه ضمن ارج نهادن به مقام رفیع عاشیق بشیر شهریاری که در جنگ تحمیلی در عملیات سوسنگرد به شهادت رسیده است، گفت: این شهید بزرگوار تنها در بستان و سوسنگرد حضور نداشت بلکه وی در اوج قله های انسانیت حضور داشت و به همین خاطر است که سازش را زمین می گذارد و غیرت به خرج می دهد و در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور می یابد و شربت شهادت به سر می کشد.
محمدعبادی، مجری کارشناس گردهمایی های تخصصی موسیقی و ادبیات عاشیقلار نیز گفت: عاشیق‌ها به نوعی اولیاء الله هستند چرا که آنها با ساز ها و آواز های خود منتقل کننده آموزه های دینی به بشریت هستند.
وی، ادامه داد: عاشیق ها بسته به شرایط زمانی و مکانی همواره در صف اول مبارزه بوده اند و با نواختن سازهای حماسی دین خود را به حق و حقیقت ادا کرده اند.
وی افزود: در زمان رژیم پهلوی عاشیق ها در صف مبارزه بودند و بعد از آن نیز در پیروزی انقلاب نقش ایفا کرده اند و در ادامه در هشت سال دفاع مقدس حضور یافته و به درجه شهادت نیز نائل آمده اند.
عبادی اضافه کرد: نمونه بارز این غیرت و مردانگی، عاشیق بشیر شهریاری می باشد که با حضور در جبهه های جنگ و دفاع از مام میهن به شهادت رسید.
وی اظهار کرد: عاشیق بشیر شهریاری( رشید شهریور) در مرداد ماه سال 1324 در بستان آباد از توابع آذربایجان شرقی به دنیا آمد و در آذر ماه سال 1360 در عملیات آزاد سازی بستان و سوسنگرد به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است، در پایان این گردهمایی از خانواده هنرمند شهید، عاشیق بشیر شهریاری با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی

تراکتور در خانه میزبان استقلال است.

تراکتور در هفته بیست و پنجم باید در خانه به مصاف شاگردان جواد نکونام برود.

اطلاعات بازی  هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران بازی: تراکتور - استقلال تاریخ و ساعت برگزاری: چهارشنبه 12 اردیبهشت ۱۴۰3؛ ساعت 17 ورزشگاه: ورزشگاه یادگار امام تبریز داوران: پیام حیدری پیش بازی

تراکتوری ها که این روزها شرایط عجیبی دارند، بعد از جدایی پاکو خمز زیر نظر حمید مطهری تمرین می کنند و تقابل این مربی پرسپولیسی با استقلال جذاب خواهد شد.

استقلال با وجود حذف شدن در جام حذفی در لیگ برتر صدرنشین است و بازی رفت مقابل تراکتور را با نتیجه 2-0 پیروز شد.

جدول لیگ برتر

بازی های رودروری دو تیم

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی