Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@14:06:16 GMT

انتقال حدود ۱۰ هزار تروریست به افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۷۵۵۶

انتقال حدود ۱۰ هزار تروریست به افغانستان

به گزارش جهان نيوز، «الکساندر لاپین» فرمانده نیروهای نظامی مرکزی روسیه اظهار داشت: پس از شکست داعش در عراق و سوریه، گروه‌های تروریستی در حال کوچ به دیگر مناطق هستند و فرماندهان این گروه‌ها توجه ویژه‌ای به کشورهای آسیای مرکزی دارند. وی افزود: براساس برآوردهای روسیه حدود 10 هزار تروریست که بیشتر آن‌ها از اعضای داعش هستند در خاک افغانستان متمرکز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این ژنرال روس درباره چگونگی انتقال این شمار از تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به افغانستان توضیحی نداد اما پیش از این مقامات روسی بارها به نقش آمریکا در انتقال این تروریست‌ها تاکید کرده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش ضمن ابراز نگرانی از حضور رو به افزایش داعش در افغانستان گفته بود که نظامیان آمریکایی و ناتو تمام تلاش خود را می‌کنند تا حضور داعش در افغانستان را تکذیب کنند.وی همچنین تصریح کرد؛ مسکو به اقدام نظامیان خارجی مستقر در افغانستان برای مبارزه با داعش اعتماد ندارد.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین در افغانستان اما با صراحت بیشتری درباره انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان گفته است که جنگجویان فراری داعش توسط بالگردهای نظامی به افغانستان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط نظامیان آمریکایی نیز تاکید کرده بود: یا آمریکایی‌ها مانع پرواز بالگردهای ناشناس نمی‌شوند و یا هم خودشان در انتقال جنگجویان داعش به این کشور دخیل هستند.با وجود ادعای نیروهای آمریکایی مبنی بر سرکوب تروریست‌های داعش این گروه تروریستی حضور خود را در شمال افغانستان و هم مرز با کشورهای آسیای مرکزی افزایش داده است.
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان