Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، همزمان با مراسم هم اندیشی نقش اصناف و بازاریان در حمایت از کالای ایرانی که در سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز 28 فروردین ماه در حال برگزاری است، غلامرضا حسن پور، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال 97 گفت: در این جلسه قصد داریم؛ یک هم افزایی میان اصناف بسیج و ظرفیت های استان ها رقم بخورد و با هم اندیشی ای که رخ خواهد داد می توان امید داشت تا اهداف مد نظر رهبری را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما در خصوص عدم پیشرفت اقتصادمان با چند چالش مهم مانند فاصله از طراز اسلامی، جو تنبلی و کم کاری در کشور، اعتماد به نسخه بیگانگان همچون برجام، عدم مبارزه جدی با فساد، اشرافی گری و متکی بودن به نفت رو بروهستیم.

 

رییس بسیج اصناف کشور با اشاره به ظرفیت های داخلی کشور تاکید کرد: تصور کنید دولت یا مسئولین یک کشور به دستاوردهای کشورخوداعتماد نداشته باشند لذا باعث  می شود که 30 میلیون از بازاریان و اصناف و 25 میلیون از مردم کشور که در شغل های صنفی حضور دارند؛  نادیده گرفته می شوند و این همان ایراداتی بود که رهبری در سخنان نوروزی 97 به آن  اشاره کردند.

 

حسن پور با اشاره به لزوم پرهیز از نسخه اقتصادی بیگانگان و بی نتیجه بودن دستاوردهای برجام اظهار داشت: متاسفانه دید مسئولین به نسخه بیگانگان است یعنی همان برجام که باعث می شود ما همچنان در مشکلات اقتصادی غوطه ور شویم.برجام یعنی نفوذ اقتصادی که باید از آن دوری کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند

محمدرضا باقری معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه کارگروه برش معماری فرهنگی استان قزوین با موضوع کمیته اقتصاد فرهنگی، افزایش تعداد تعاونی‌ها را کمک حال حل مشکلات استان‌ها برشمرد و گفت: تعاونی‌ها که کمک کننده در حوزه بازسازی‌ها هستند به طور ذاتی یک نوع مشارکت محسوب می‌شود و به همین جهت یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به تسهیلگری و پویایی تعاونی‌ها باشد.

باقری بیان کرد: وقتی اقتصاد فرهنگی تعریف می‌شود هر کم و کاستی باید در برنامه‌های هنری دیده و رفع شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر ایجاد برند استانی و اعمال نوآوری و خلاقیت، ادامه داد: برای پویایی اقتصاد و فرهنگ در زمانی که درآمد فرهنگی پایین است، باید تغییر ذائقه مصرف کالا‌های فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

طیبه دهقان پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح، بیان کرد: پنج گام این طرح می‌تواند حداقل ظرف مدت پنج سال بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ضمن مذمت مصرف گرایی که بین ایرانیان رایج است، ادامه داد: تلاش استان باید بر این باشد که اقدامات کلان فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، همانطور که اقتصاد فرهنگی به این معناست که فرهنگ می‌تواند خود را در زمینه اقتصادی هم اداره کند.

برش‌های استانی، نقشه مهندسی فرهنگی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد

سعید وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: تهیه برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعضی استان‌های کشور انجام شده و در قزوین نیز گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و دستاورد‌هایی هم به همراه داشته، اما باید تا پایان سال جاری آن را به سرانجام برسانیم.

وکیلی بیان کرد: موضوع فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود و قرار است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تبادل افکار در این خصوص انجام شده است، افزود: پنج کمیته اقتصاد فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه و کمیته تعلیم و تربیت در این راستا تشکیل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه با اعلام این موضوع که بودجه فرهنگی در کشور ما کمتر از پنج درصد است، اظهار کرد: بودجه فرهنگی متاسفانه متناسب با این اولویت بندی‌ها نیست و ما باید از اهرم‌های اقتصادی مختلف استفاده کنیم.

وکیلی تاکید کرد: در اقتصاد فرهنگی باید به ۲ موضوع توجه کرد، نخست آنه در هر حرکت یا تصمیم اقتصادی پیامد‌ها و نتایج فرهنگی را در نظر بگیریم تا خدشه به آن وارد نشود و دوم اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم و منابع را از بخش دولتی یا خصوصی تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید