Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - مدیر کل شیلات هرمزگان اعلام کرد:اولین همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،به نقل از شیلات هرمزگان ،سید پرویز محبی از برگزاری اولین همایش ملی تغییر اقلیم واکوسیستم های آبی در 25و 26اردیبهشت ماه سال جاری و در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه برگزاری این همایش می تواند تاثیر بسزایی در راستای تولیدات آبزی پروری و همچین روند صید و صیادی داشته باشد گفت:برگزاری همایش های اینچنینی کاربردی می تواند فعالیت توأم با کارائی و اثربخشی سازمانها و بخشهای خصوصی را به ویژه در سال حمایت از کالای ایرانی را به ارمغان بیاورد.

محبی در ادامه هم‌افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو و بدیع درزمینه های مرتبط این حوزه، ایجاد انگیزه برای فعالیتهای آینده در این حوزه و معرفی ظرفیت های علمی و دانش های کاربردی اقلیم و اکوسیستم  آبی در صعنت شیلات و ... را ازهم اهداف متصور شده برای این همایش خواند وتصریح کرد: با برگزاری این همایش در تلاش هستیم ضمن فراهم سازی فرصتی مغتنم درجهت بهره مندی مستمر و نظام مند از خرد جمعی علمی وکمک به ارتقاءکمی وکیفی اهداف وبرنامه های مشترک درسایه تعامل وهمکاری متقابل موسسات علمی ، آموزشی وپژوهشی و وسازمانها ونهادهای دولتی وغیر دولتی در سطح ملی به ویژه برای آبزی پروران و صیادان هرمزگان که جمعیت عظیمی از استان راشامل می شوند گامی مهم برداریم.

محبی امنیت غذایی دریایی،تاثیر بر ذخایر آبزیان، تنوع زیستی جانوران،بهداشت و بیماری های آبزیان،آبزی پروری ،کشند قرمز،جنگلهای مانگرو و ...را از اهم محور های همایش در حوزه تغییر اقلیم و شیلات خواند و از همه جامعه شیلاتی هرمزگان دعوت کرد تا با پیگیری این همایش و شرکت در آن در افقهای موفقیت خود گام های خوبی بردارند.

در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان تغییر اقلیم وشیلات،بروز و پیش بینی تغییر اقلیم با زیر شاخه های (نقش تکنولوژی وعوامل انسانی در ایجاد تغییر اقلیم،تغییر سطح از آب دریا،مدل سازی وتشخیص در زمان جاری و آینده و ...)،تغییر اقلیم و جنبه های های مدیریتی-اقتصادی با زیر شاخه های(تاثیرات اقتصادی تغیر اقلیم،تغییر اقلیم و توسعه پایدار، تغییر اقلیم و اکوسیستم اکوتوریسم،مدیریت مناطق ساحلی، بهداشت وسلامت مصرف کنندگان و ...) را از اهم محورهای این همایش خواند.

محمد صدیق مرتضوی تصریح کرد: این همایش در حال حاضر خوشبختانه ثبت آن درCIVILCIA و SIDو همچنین امضای توافق نامه ثبت در ISC نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این همایش چهره ها علمی مرتبط کشوری  برای ایرادسخنرانی و داوری ها استفاده می شود افزود:دانشگاه تهران،شهید بهشتی ،تربیت مدرس و بیش از 10 مرکز علمی و موسسه پژوهشی ملی نیز حضور دارند.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در ادامه استانداری هرمزگان،سازمان برنامه و بودجه،سازمان جهاد کشاورزی،اداره کل شیلات هرمزگان،سازمان حفاظت از محیط زیست،هواشناسی،منابع طبیعی،پارک علم وفناوری ،شهرداری،شرکت های آب وفاضلاب و آب منطقه ای را از اهم دستگاه های اجرایی یاری رسان در برگزاری این همایش خواند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت مدیر ورزشگاه دستگردی به جلسه بازی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم پاس قوامین تهران (دستگردی) به دلیل واقع شدن در محله مسکونی اکباتان و نداشتن گیت ورود تماشاگران چندسالی است میزبان هواداران نبوده اما با این حال بازی‌های خانگی هوادار و پیکان در آنجا برگزار می‌شود.

حال در شرایطی که گفته می‌شود پرسپولیس درخواست مکتوبی برای تغییر محل بازی به منظور برگزاری بازی هوادار با حضور تماشاگران داده است، به نظر می‌رسد محل بازی تغییری نخواهد کرد.

در نامه‌ای که برای برگزاری جلسه بازی هوادار و پرسپولیس به نمایندگان باشگاه‌ها ارسال شده، رونوشتی به مدیر مجموعه ورزشی پاس قوامین نیز وجود دارد تا هماهنگی برگزاری بازی در این ورزشگاه انجام بشود و به این ترتیب تصمیمی برای تغییر محل بازی گرفته نشده است.

این جلسه هماهنگی روز قبل از بازی، جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دعوت مدیر ورزشگاه دستگردی به جلسه بازی پرسپولیس
  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • همایش ملی میرزا احمد داواشی، شاعر بلندآوازه‌ی کُرد برگزار می‌شود
  • پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد
  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود