Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:41:54 GMT

رقابت 637 نخبه قرآنی در جشنواره قرآن دانش‌آموزان خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۸۲۳۴

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان خوزستان از فردا 29 فروردین‌ماه به میزبانی شهرستان باغملک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مراسم استقبال از دانش‌آموزان و پذیرش و انجام سنت‌های هر ساله‌ای که راهپیمایی کاروانی و فردی دانش‌آموزان قرآنی، افتتاحیه در ساعت 10:30 آغاز خواهد شد، ادامه داد: 351 دانش‌آموز و 286 دانش‌آموز دختر در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاسم افزود: مسابقات به صورت رسمی از ساعت 16، 29 فروردین آغاز می‌شود و تا ساعت 20 ادامه خواهد یافت. همچنین برنامه‌های قرآنی و سیاحتی همچون محفل انس با قرآن و بازدید از مکان‌های دیگر شهرستان باغملک برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: پس از قرائت دعای ندبه در صبح روز جمعه 31 فروردین‌ماه مراسم اختتامیه با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد. همچنین به منظور شرکت در مراسم پایانی مسابقات قرآن از سعید موسوی‌زاده مدیرکل دفتر امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش دعوت شده است.

وی بیان کرد: مسابقات دانش‌آموزان دختر و پسر به صورت همزمان در دو نقطه جداگانه شهرستان باغملک با نظارت 12 کمیته برگزار می‌شود.

بلاسم گفت: داوران در بخش دانش‌آموزان پسر در رشته تحقیق و ترتیل: علیرضا اسفنده، احمد نجاتی‌زاده، محسن حاجی و عدنان مؤمنین، رشته حفظ عمومی و ویژه: فؤاد نعیماوی، فاضل آلبوعلی، عبدالامام حمادی، سید جاسم موسوی و امین میمندی، رشته تفسیر قرآن کریم: عبدالامیر آمون، احسان تقدیسی، رشته نهج‌البلاغه: محمدجواد فاضلی‌نیا، داود بچاری‌زاده، رشته صحیفه سجادیه: محمدرئوف سیبویه، محمد ادگی، رشته مداحی: جواد واعظ، محسن غیبی، رشته اذان: هادی قنواتی، سید حیدر موسوی، شاهین خزلی، رشته احکام: علی رستگارنیا، سعید شعاعی‌مفرد و صحت قرائت نماز: محمود حمیداوی‌ معرفی شده‌اند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین در رشته تحقیق: بشری نعیماوی، خیریه عچرش، منظر نویدی، نزیهه جنامی، رشته حفظ عمومی و ویژه: سید خلود موسوی، زهرا عساکره، نادیا داودی‌، سنا منبوهی، رشته تفسیر قرآن: سمیه سادات هیالی، زینب صاکی، رشته نهج‌البلاغه: نصرت رحمتی، شهروزه راشدی، رشته صحیفه سجادیه: راحله شکیبا‌پور، زهرا شاوردی، رشته احکام: طیبه سلیقه، فریبا مصطفوی و صحت قرائت نماز: فوزیه خانزاده داوری بخش دانش‌آموزان دختر را بر عهده دارند.

 انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک