Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری‌ خبرگزاری تسنیم در راستای گازرسانی به شهر شول‌آباد الیگودرز نتیجه داد و عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد در سال ۹۷ آغاز می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف (بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز) با جمعیتی بالغ‌بر 21 هزار نفر در شرق استان لرستان قرار دارد که مردم این مناطق زمستان‌های سختی را می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه گاز یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی در هر شهر و روستا محسوب می‌شود اما بخش زز و ماهرو هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبوده این در حالی است که دمای هوای این بخش در برخی از روزهای زمستان به 30 درجه زیر صفر نیز می‌رسد و مردم برای گرم کردن خانه‌هایشان از چوب درختان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم هفتم بهمن‌ماه سال 96 با انتشار گزارشی با عنوان «زندگی یخی در سردترین شهر لرستان؛ مردم "شول‌آباد" گاز ندارند + تصاویر» به مشکلات مردم بخش زز و ماهرو در نبود گاز پرداخت تا مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر نسبت به گازرسانی اقدام کنند که خوشبختانه این پیگیری‌ها نتیجه داد و عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد الیگودرز در سال 97 آغاز می‌شود.

غلامرضا لطفعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در راستای گازرسانی به شهر شول‌آباد اظهار داشت: مجوز اولیه گازرسانی به شهر شول‌آباد توسط وزیر صادر شد بنابراین فرآیند مطالعاتی و برآورد هزینه انجام شده است و در حال حاضر پیگیر دریافت مجوز نهایی گازرسانی به این شهر هستیم.

وی بابیان اینکه امسال عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد آغاز می‌شود افزود: شهر شول‌آباد حدود 40 روستا دارد که در مرحله نخست شهر شول‌آباد گازرسانی می‌شود و پس‌ازآن از خط انتقال شول‌آباد برای روستاها نیز گازرسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان عنوان کرد: فاز نخست گازرسانی در سال 97 استارت می‌خورد و عملیات اجرایی گازرسانی به شهر شول‌آباد صورت می‌گیرد و گازرسانی به روستاهای این شهر نیز در فازهای بعدی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین امسال شهر درب گنبد کوهدشت از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود، بخش عمده‌ای از کار گازرسانی به این شهر انجام‌شده است، مابقی کارها نیز در دست انجام است و امسال شهر درب گنبد برخوردار از گاز می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، داریوش بارانی بیرانوند امروز، هفدهم اردیبهشت ماه در نشست اطلاع رسانی رویداد‌های فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزارشد، گفت: با توجه به اینکه امسال در تقویم، اول خرداد به نام لرستان نامگذاری شده و بیستم اردیبهشت نیز به نام روز خرم‌آباد است، رویداد‌های فرهنگی مختلفی برای این دهه در نظر گرفته ایم.

وی اظهارداشت: یکی از این برنامه‌ها، نورپردازی برج آزادی با نام خرم‌آباد است که در این نورپردازی از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خرم آباد استفاده می‌شود.

شهردار مرکز لرستان به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی لرستان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها در برج آزادی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ شب نمایش داده می‌شود.

بارانی گفت: در این روز و در بخش اول برنامه، هویت اصلی لرستان که در موزه‌های دنیا است به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی، لباس فاخر لرستان و گلونی که نماد قوم لر است به همراه فرش لری و آلات موسیقی نمایش داده خواهد شد.

بارانی بیرانوند گفت: همچنین در حوزه تاریخی و ابنیه‌های تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل ساسانی و سنگ نوشته را نمایش خواهیم داد.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: همچنین بخشی از معماری مسکونی شهر خرم‌آباد که شامل اورسی‌های «خانه تاریخی آخوند ابو» است به نمایش گذاشته می‌شود.

بارانی بیرانوند برج آزادی را یکی از تریبون‌های مشهور کشورمان نامید و گفت: هدف از نورپردازی این برج به نام خرم‌آباد، تقویت شهرت ملی و جهانی این شهر، تقویت اقتصادی مبتنی بر گردشگری شهری، توسعه گردشگری و توریسم و معرفی هویت این شهر و لرستان است.

وی یادآورشد: اگر بتوانیم بخشی از هویت شهر خرم‌آباد در حوزه‌های تاریخ و طبیعت را به دنیا معرفی کنیم با توجه به ظرفیت‌های غنی آن در حوزه‌های تاریخی و طبیعی، می‌تواند اقتصاد این شهر را دگرگون کرد.

شهردار خرم آباد بیان داشت: مراسم اصلی روز خرم‌آباد ۲۳ اردیبهشت ماه در محوطه قلعه فلک‌الافلاک و با معرفی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار می‌شود.

بارانی بیرانوند، برگزاری برنامه سیقافیه و ارکستر سمفونی تهران در محوطه قلعه فلک‌الافلاک به ترتیب در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در روز خرم‌آباد عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد