Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی دو روز گذشته؛ با حضور 50 نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استان،کارگاه آموزش کارآفرینی و مبانی کسب و کار در زنجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مراسم اختتامیه کارگاه آموزش کارآفرینی و مبانی کسب و کار (بومینو) در زنجان برگزار شد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه اموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار در راستای پیشگیری از اعتیاد از سوی جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه جمشیدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مابین  جمعیت هلال احمر، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر،تصریح کرد: این کارگاه با شعار جوانان هلال احمر سازندگان فردای بهتر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه با حضور 50 نفر در زنجان برگزار شد، افزود: جوانان در این کارگاه در قالب 10 تیم شش نفره گروه بندی شده، طرح های خود را ارائه کرده و دفاع کردند.

این مسئول با اشاره به داوری آثار و انتخاب سه تیم برتر،گفت: 100 نفر از اعضای جوانان سازمان هلال احمر کشور در دوره مربیگیری حضور می یابند.

"علی یارمحمدی" مدرس این کارگاه نیز اظهار داشت: کارگاه آموزشی بومینو ویژه جوانان هلال احمر توسط سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه به منظور ارائه آموزش های کسب و کارهای نوپا برگزار شد،خاطرنشان کرد: در قالب این کارگاه ها تلاش می شود تا جوانان در آینده بتوانند کسب و کارهای خود را راه اندازی کنند.

این مدرس با اشاره به ارائه آموزش های کارآفرینی به جوانان،گفت: نقص بزرگ جامعه امروز تعداد زیاد فارغ التحصیلان بیکار یا منتظر استخدام است که هدایت این قشر به سوی کسب و کار از اهداف این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی

مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان در کرمانشاه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و دانش‌بنیان‌ها با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

مسلم حدیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه این برنامهد یک اقدام مشترک بین جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش است اظهار داشت: کار ما در جهاد دانشگاهی مأموریت‌گرا است و به همیشه به دنبال کار ویژه و خاص برای حل مسائل استان هستیم.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به هر میزان برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم سبب اتفاقات خوب می‌شود عنوان کرد: منشأ اقدامات خوب و حتی مشکلات موجود در جامعه آموزش و پرورش است و چنانچه ضعیف عمل شود آینده دچار مشکل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح راهیان پیشرفت دانش‌آموزی با عنوان طرح شهید نوروزنژاد طراحی شده است گفت: در این تفاهم‌نامه 9 بند کاری تعریف شده که تلاش شده با اجرایی شدن آن اتفاقات مناسبی در استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در دی ماه سال گذشته منعقد شد افزود: ساحت 6 گانه‌ای که در آموزش و پرورش مدنظر است روی تعلیم و تربیت، کارآفرینی و فرهنگ‌سازی تأکید دارد و هشت بندی که به عنوان مبنای فعالیت مورد توجه قرار گرفته در این ساحت‌ها بوده است و تلاش شده الگوی ما مبتنی بر این ساحت 6 گانه باشد.

حدیدی با بیان اینکه بر این اساس هشت موضوع کاری تعریف شد عنوان کرد: نخستین اقدام راهیان پیشرفت بود زیرا فرهنگیان و دانش‌آموزان اطلاعات آنچنانی از دستاوردهای استان و کشور نداشتند در حالی که به طور نمونه بزرگترین برج فناوری کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و 330 واحد فناور تحت نظر پارک هستند و 71 واحد در این برج مستقر هستند و 20 محصول فناورانه منحصر به فرد در کشور توسط این واحدها تولید می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: گام بعدی رویداد کارآفرینی نیشتمان بود و این واژه مخفف نوآوری، یادگیری و شناخت است اما به زبان کردی به معنای سرزمین است و در این رویداد به دانش‌آموزان کمک می‌شود در عرصه کارآفرینی فرهنگ کسب و کار را بیاموزند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات استان کرمانشاه فرهنگ کار است افزود: در کرمانشاه شغل بسیار است اما ضعف در فرهنگ کار مشکلاتی را ایجاد می‌کند و در کمیته مشترک تصمیم گرفته شد در تابستان سه رویداد و کارگاه کارآفرینی و فرهنگ کار برای فرهنگیان برگزار شود و از ابتدای سال تحصیلی راهبر دانش‌آموزان شوند.

حدیدی با اشاره به اینکه گام بعدی برگزاری مناظرات دانش‌آموزی است عنوان کرد: برای دستیابی به حق و حقوق نیازی به جر و بحث نیست بلکه با مستند صحبت کردن و رویکرد علمی می‌توان به این هدف دست یافت و با توجه به موفقیت حاصل شده در زمینه مناظرات دانشجویی تلاش می‌شود از مهر ماه امسال در حوزه دانش‌آموزی اجرا شود که علاوه بر افزایش سطح تاب‌آوری بین دانش‌آموزان، الگوی موفقی برای سراسر کشور خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گام بعدی را مرکز شتابدهی شغلی عنوان کرد و گفت: در این زمینه زنجیره ارزش جدید در کشور ایجاد شد و از واحدهای فناور برای آموزش و جذب کمک گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه خلأیی که در استان وجود دارد الگوی مسابقات جهانی و فرهنگ‌هایی از طریق برگزاری مسابقات است و باید روی آن متمرکز شویم افزود: تصمیم گرفته شد در برگزاری مسابقات فرهنگی الگوهای خود را به صورت مشترک پیاده سازی کنیم تا بتواند یک رشد فکری و علمی در حوزه دانش‌آموزی داشته باشد.

حدیدی با بیان اینکه در گام بعدی تولید محتوا انجام شد عنوان کرد: نرم افزار شاد آموزش و پرورش بستر مناسبی برای ارائه الگوی کاری از نظر سلامت، فرهنگ حجاب و سایر ساختارها در قالب موشن‌گرافی انیمیشن و تولید محتوا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به طرح سفیران علمی گفت: ارتباط آموزش و پرورش با بدنه زیست بوم کارآفرینی باید برقرار می‌شد و به همین دلیل باید یک نفر در مدرسه آن راه راهبری می‌کرد و مدیر یا هر کسی در مدرسه به عنوان سفیر و چند نفر از دانش‌آموزان به عنوان جهادیار انتخاب می‌شوند و در این روش از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اندیشکده امید و آینده کار ارزشمندی است افزود: در جهاد دانشگاهی مرکز هم‌اندیشی استان راه‌اندازی شده  که به طور مجدد در حال احیا است و می‌تواند بستری باشد که با کمک دانش‌آموزان و فرهنگیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احصا و به صورت ویژه بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی