Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- معاون عمراني استانداري فارس معتقد است هرچند در سال هاي گذشته با تداوم توسعه روستايي بسياري از مناطق محروم استان فارس طعم برخورداري را چشيده اند با اين حال توسعه روستايي تعطيل بردار نيست.

عنايت الله رحيمي سه شنبه درنشست شوراي معاونان بنياد مسکن فارس درشيراز افزود: شاخص هاي توسعه روستايي و محروميت زدايي در استان فارس چشمگيرو قابل اعتناست و به رغم اينکه حجم محروميت ها در مناطق روستايي و دورافتاده همچنان بالاست اما نمي توان خدمات زيربنايي در زمينه آب و راه و مسکن و برق و زيرساخت هاي مخابراتي و ساير خدماتي را که ارگان ها و نهادهايي مانند بنياد مسکن ارائه کرده اند انکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد:مردم مناطق روستايي شريف ترين اقشار جامعه و شايسته دريافت بهترين خدمات هستند، فعاليت هايي که در حوزه محروميت زدايي انجام مي شود قطعا رضايت اين مردم را به دنبال خواهد داشت و آنان قدردان خدمات خادمان ملت هستند.
معاون عمراني استانداري فارس گفت : توسعه روستايي مقدمه توسعه منطقه اي و محلي است و با بهره گيري از مواهب توسعه و ايجاد اشتغال و کاهش مهاجرت ها مي توان به ابعاد بيشتري از توسعه در زمينه ملي و منطقه اي نيز دست يافت.
در اين نشست مدير کل بنياد مسکن استان فارس بيان داشت: اين استان در زمينه شاخص هاي توسعه روستايي و محروميت زدايي در رديف هاي نخست کشوري قرار دارد.
عطاالله زماني با بيان اينکه در فارس 2 هزار و 376 روستاي بالاي 20 خانوار وجود دارد که اوايل سال 96 تمام آنها داراي طرح هادي شدند، گفت: اين طرح آينده و چشم انداز توسعه روستا را مشخص مي کند و عمر مفيد آن 10 سال است.
وي با اشاره به اينکه حدود 30 درصد جمعيت استان روستايي هستند که از متوسط جمعيت روستايي کشور حدود چهار درصد بيشتر است اظهار داشت: طرح هادي با اعتباري بالغ بر 700 ميليارد ريال در يک هزار روستاي فارس در حال اجراست که تاکنون تنها 40 درصد آن تخصيص يافته و اميدواريم تا پايان تيرماه جاري تمام اعتبار تخصيص يابد.
اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه از 380 هزار واحد مسکن روستايي براي حدود 264 هزار جلد سند واحدهاي روستايي تهيه شده و 63 و هفت دهم درصد واحدهاي روستايي فارس داراي سند شده اند که شاخص کشوري اين مهم، 42 درصد است،گفت: 23 هزار و 900 جلد سند تحويل شده است و حدود سه هزار و 600 جلد بايد در روستايي و چهار هزار و 400 جلد براي شهرهاي زير 25 هزار خانوار در سال جاري تحويل مي شود.
زماني محروميت زدايي و توسعه روستايي را کارکرد اصلي بنياد مسکن دانست و گفت : با آغاز دهه حساب 100 بيش از 262 ميليارد تومان پروژه مختلف بنياد مسکن در حوزه روستايي و شهري در استان فارس افتتاح يا کلنگ‌ زني مي‌شود که اجراي طرح هادي در 32 روستا، اهدا سند مالکيت در روستاهاي 3 شهرستان شيراز، فراشبند و زرين‌دشت از جمله برنامه‌هاي اين دهه است.
مدير کل بنياد مسکن استان فارس به مقاوم سازي مناطق روستايي اشاره کرد و گفت : 180 ميليون ريال تسهيلات به واحد هايي که مقاوم سازي مي کنند و 200 ميليون ريال به واحد هاي فرسوده اي که تخريب و نوسازي مي شوند اعطا مي شود.
6113 /1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد