Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - مديرعامل آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي گفت: امسال 685 ميليارد و200 ميليون ريال از تمامي رديف هاي اعتباري به اجراي پروژه هاي آبرساني در شهرستان خداآفرين تخصيص يافته است.

علي صمدنژاد روز سه شنبه در مراسم کلنگ زني مجتمع آبرساني به دو روستاي شهرستان خداآفرين، افزود: اين مبلغ در مقايسه با رقم 850 ميليارد ريال اعتبار کل استان با دو هزار و 735 روستا، از نظر تعداد و جمعيت حدود دو برابر متوسط استاني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر حل مشکلات بهره برداري با اولويت بندي روستاهاي تحت پوشش و غير تحت پوشش، اظهار کرد: شبکه هاي آب و فاضلاب روستايي از سال 87 به اين شرکت واگذار و در اين مدت اقدام زيادي در خصوص آب لوله کشي و بهسازي در اين شهرستان انجام شده است.
صمدنژاد سهم شهرستان خداآفرين از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي براي پروژه هاي آبرساني را 35 ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام کرد.
وي با بيان اينکه خداآفرين جزو مناطق مصرفي 16مترمکعبي است که براي هر خانوار 600 ليتر آب داده مي شود، بر فرهنگ سازي در مصرف درست و اصولي آب شرب و اجتناب از استفاده از آب لوله کشي براي باغباني را اقدام مهم در رفع مشکل کمبود آب روستاهاي خداآفرين نام برد.
صمدنژاد با اشاره به همکاري آب و فاضلاب روستايي و شهري در خصوص آبرساني، گفت: در آذربايجان شرقي تامين آب 174روستا از طريق آب و فاضلاب شهري انجام شده است.
به گفته وي در سال جديد براي تامين آب شرب مورد نياز شهرستان هاي خداآفرين و هوراند تانکر آب نيز تهيه خواهد شد.
فرماندار شهرستان خداآفرين نيز در اين مراسم، گفت: آب شرب روستاهاي گاوآهن و پيرهاديان با خط انتقال 9 کيلومتري و شبکه توزيع سه کيلومتر و با دو مخزن مجزاي 50 مترمکعبي از طريق چاه دهن گشاد 23متري، با اعتبار هفت ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي در مدت زمان شش ماه تامين و به بهره برداري مي رسد.
احمدعلي اسدپور با اشاره به مشکلات حوزه آب شرب شهرستان، افزود: از 58 روستاي بخش مرکزي اين شهرستان 32 روستا مشکل آب شرب دارند و در بخش منجوان از 79 روستاي داراي سکنه و 22روستاي تحت پوشش آب و فاضلاب روستايي، شش روستا از جمله گندم نان، داش باشي، چاي کندي، مسجدلو، ستن و ولمه اسلام از آب آشاميدني برخوردارند که بايد با کار کارشناسي جهت توسعه و حل مشکل آب روستاها به عنوان يکي از زيرساخت هاي اساسي توسعه اقدام شود.
وي ادامه داد: 90 درصد روستاهاي بخش گرمادوز تحت پوشش آب و فاضلاب روستايي هستند.
اسدپور افزود: نبود منبع آب و هدر رفت زياد، فرسودگي شبکه، لوله هاي انتقال و منبع آب، قطعي مکرر و گاه طولاني مدت آب و نيز نبود ميرآب و حفاظ و درپوش استاندارد منابع آب را از مشکلات عمده در اين بخش اعلام کرد و افزود: بخشداران نسبت به شناسايي مشکلات آب شرب روستاهاي تحت پوشش و خودگردان با اولويت روستاهاي بالاي 20خانوار اقدام و اداره کل آب و فاضلاب روستايي نيز نسبت به حل مشکلات و برنامه ريزي در اين راستا اقدام کند.
وي با بيان اينکه در خداآفرين 15روستاي کمتر از 20خانوار در اين شهرستان وجود دارد، گفت: مشکلات آب شرب اين روستاها نيز با مشارکت آب و فاضلاب روستايي برنامه ريزي و نسبت به رفع آن اقدام شود.
فرماندار خداآفرين با اعلام اينکه تلاش مي کنيم مشکلات آب شرب شهرستان برطرف شود، افزود: به همين منظور چهار دستگاه آب شيرين کن در سال گذشته در روستاهاي اين شهرستان نصب و امسال نيز دو دستگاه ديگر نصب خواهد شد.
شهرستان خداآفرين با جمعيت 34هزار نفر، داراي سه بخش، يک شهر و 204 روستاست که 95 درصد جمعيت آن در روستاها ساکن هستند.
7468/3038/6183
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار