Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@12:42:09 GMT

رادیو کتاب راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۰۵۶۱

رادیو کتاب راه‌اندازی می‌شود

همزمان با فرارسیدن چهارم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس رادیو در ایران، آیین راه اندازی رادیو کتاب و رونمایی از پایگاه جامع کتاب گویا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود.

به گزارش الف کتاب، ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین راه‌اندازی رسمی شبکه رادیویی کتاب که از اول اردیبهشت ماه ۹۷ فعالیت ۲۴ ساعته خود را با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت زنده و تولیدی آغاز می‌کند، سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تاسیس رادیو در ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این مهم که توجه به کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشور شاخصه ارزیابی توسعه و پیشرفت فرهنگی آن کشور محسوب می شود، معاونت صدای رسانه ملی رادیو کتاب را با همکاری صاحبان اندیشه، نویسندگان، مترجمان، مصحفان، اصحاب رسانه در مطبوعات و خبرگزاری های تخصصی حوزه کتاب، به صورت ۲۴ ساعته راه اندازی می‌کند که برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف رادیویی در این شبکه تولید و پخش خواهد کرد.

بر این اساس و با توجه به این امر که کشور ما با دارا بودن تمدن چند هزار ساله و مراکز متعدد علمی و فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر، از کشورهای سرآمد در حوزه تولید و نشر علم و اندیشه در اعصار گوناگون بوده است، به واسطه این پشتوانه دیرینه باید تلاش شود تا با جریان‌سازی‌های فرهنگی به شکل‌گیری نهضت کتابخوانی در عرصه ملی پرداخته و می‌توان گفت که راه‌اندازی رادیو کتاب، تلاشی برای به ثمر نشستن این قصد و اندیشه است.

بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور، آسیب شناسی چرخه نشر در کشور، کتاب و فضای مجازی، کتاب گویا، کودکان و کتاب، وضعیت نشر کتب هنری و دهها عنوان دیگر ساختار محتوایی رادیو کتاب را تشکیل می‌دهد.

این شبکه رادیویی از اول اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح بر روی طول موج اف‌ام ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز فعالیت خود را با مدیریت نیلوفر زندیان آغاز می‌کند و مراسم افتتاح رسمی رادیو کتاب در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تاسیس رادیو در ایران برگزار می شود.

 

 

همچنین با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همگام با فناوری روز، وبگاه جدید و اپلیکیشن ویژه‌ی کتاب گویا، همزمان با سالروز تاسیس رادیو و آیین راه اندازی رادیو کتاب، راه اندازی می‌شود.

خوانش کتاب در دو قالب روایی و اجرای نمایشی که با اجرای خوب هنرمندان و صدا پیشگان رادیو با هدف انتقال احساس و جذابیت بهتر و بیشتر برای شنونده، تنوع در موضوع داستان‌ها و ژانرهای متفاوت در رمان‌ها، دسترسی و دریافت رایگان و آسان به تمامی کتاب‌های گویا و همچنین غنابخشیدن به محتوای کتاب ها، از مهم ترین امکاناتی است که مخاطبان و کاربران از آن بهره مند خواهند شد.

علاقمندان به شنیدن کتاب گویا می‌توانند برای دریافت کتاب گویا به نشانی وب گاه  www.iranseda.ir  مراجعه و با نصب اپلیکیشن ایران صدا از امکانات ویژه ای که برای گوشی های اندروید و IOS قابل استفاده است، بهره مند شوند.
جمعی از مقامات کشوری و لشگری، بزرگان حوزه نشر و کتاب، پیشکسوتان رادیو، برخی از اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند