Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@13:58:40 GMT

سطح‌بندی طرح تحول آموزش پزشکی براساس ظرفیت‌ دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۱۶۰۶

سطح‌بندی طرح تحول آموزش پزشکی براساس ظرفیت‌ دانشگاه‌ها

قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت و دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی با اشاره به الگوی سطح‌بندی اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، از هدفمند‌شدن آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، با توجه به گسترش جغرافیایی کلان مناطق آمایشی و در راستای توسعه ماموریت گرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سه سطح ستادی، کلان مناطق و دانشگاه‌ها و سطح درون دانشگاهی عملیاتی می شود که برنامه اقدام در این راستا طی 7 ماهه گذشته با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و در پایان سال 96 به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید‌حسن امامی‌رضوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیاد دانشگاه های علوم پزشکی برای گسترش همه‌جانبه در بخش آموزش بحث کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بسته‌های تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.

امامی‌رضوی تنوع هدفمندی در بسته‌های طرح تحول را یکی از قابلیت‌های مهم این بسته‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بسته‌ها به توسعه کیفی برای دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی در سطح بین‌المللی توجه دارند که از آن جمله می‌توان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاه‌های نسل سوم اشاره کرد.

قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت خاطرنشان کرد برخی بسته‌‌ها مانند بسته مجازی‌سازی یا بسته بین‌المللی‌سازی رویکرد جدیدی به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت‌گرایی به توسعه زیر‌ساخت‌های آموزش عالی سلامت کشور می‌پردازند.

وی ادامه داد: بسته‌هایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریبا تمامی بسته‌های تحول به صورت همه‌جانبه دیده شده‌اند که دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس ظرفیت‌هایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی می‌توانند ماموریت‌های قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نگاه همه‌جانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بسته‌های طرح تحول و ارتقا کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است
  • آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد