Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت:دولت بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است سخن درستی است که به وزارتخانه من و مجلس هم بدهی‌های خود را نداده است پس باید رفت و به دولت تذکر داد بدهی‌های خود را از جمله در حوزه سلامت پرداخت کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان امروز سه‌شنبه (28 فروردین ماه 97)، در جریان سوال محجوب نماینده مردم تهران اظهار داشت: بنده در عمرم نه شرکت داشتم و نه تجهیزات و دارو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تماماً عمر خود را صرف تحصیل کردم و آن را ادامه دا دم لذا هیچ احتیاجی به موارد ذکر شده ندارم.

وزیر بهداشت و درمان همچنین ضمن عذرخواهی به سبب لحن تندش در صحن علنی مجلس، تصریح کرد: سوال آقای محجوب هیچ کدامش به من ربطی ندارد. مصادره اموال بیمه‌شدگان را چه کسی مصادره کرده است؟ قوه قضائیه باید این موضوع را بررسی کند و باید بگویم ما یک قران از کسی  مصادره نکردیم.

وی ادامه داد: اینکه دولت بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است سخن درستی است که به وزارتخانه من و مجلس هم بدهی‌های خود را نداده است پس باید رفت و به دولت تذکر داد بدهی‌های خود را از جمله در حوزه سلامت پرداخت کند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه حق بیمه را تأمین اجتماعی می‌گیرد اما ما هزینه می‌کنیم، گفت: کلیه اعمال پیچیده پزشکی را ما ارائه می‌کنیم این بحث سه سال است که در دولت وجود دارد و مبلغ 23 هزار میلیارد تومان مبلغ قابل توجهی است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: رئیس‌جمهور طی نامه‌ای خطاب به طیب‌نیا وزیر اقتصادی وقت نوشت که حساب جداگانه‌ای باید برای بیمه‌شدگان باز شود تا آن هزینه بیمه سلامت شود که ما دیدیم در پی آن عده‌ای از تأمین اجتماعی علیه رئیس‌جمهور به دیوان عدالت شکایت کرده و حتی لاریجانی رئیس مجلس هم به این موضوع ورد کرد.

وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون مصوب شده در مجلس در خصوص پرداختی‌های حق بیمه گفت: شما نمایندگان خودتان در قانون بودجه تثبیت کردید که ما هم با آن مخالفتی نکردیم و تصویب کردید که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است کلیه پرداختی‌های حق بیمه را در حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور متمرکز کنند که ما هم با آن مخالفتی نکردیم چرا که به نفع کارگران است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی این منابع را هزینه می‌کند پس بنده یک قران از آن را نمی‌توانم جابه‌جا کنم لذا این مسئله هیچ ارتباطی به من ندارد

وی همچنین تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس مصوبه‌ خود مجلس را قبول ندارند باز هم راه دارد و یکی از راه‌ها این است که خودشان طرحی به مجلس ارائه کرده و یا قانون ذکر شده را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مصادره نیستیم چرا که مصادره کار قاضی است،‌ افزود: کارگر اگر پولی بابت درمان خود می‌دهد باید در جایی برای خود صرف شود لذا این مصوبه تقریبا موضوعیتش در همین حد و به نفع جامعه کارگری است .

قاضی‌زاده در بخش دوم سخنان خود و در پاسخ به سوال محجوب عنوان کرد: مجلس به دنبال شفافیت است و آقای محجوب هم باید از شفافیت استفاده کند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی مشخص کرده است این 9.27 یا همان 23 میلیارد تومان باید صرف درمان شود لذا شرعا‌ً و اخلاقاً اجازه ندارم این مقدار را صرف ساختمان‌سازی و سایر کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در سال 91 ما با کشور چه کردیم؟ ما دیدیم ارز از هزار به 3800 تومان رسید.

وی بر همین اساس اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که در حوزه پزشکی همه خدمات ما وابسته به ارز است و در آن سال مشکل پیچیده‌ای برای دارو و تجهیزات پیش آمد شما نمایندگان ما را در این چاه انداختید.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر ما فکر می‌کردیم که شما روزی چنین کاری می‌کنید و زیر حرف خود می‌زنید بنده بیجا می‌کردم که قانون شما را دنبال کنم زمانی که خودتان تصویب کردید قیمت را هیأت وزیران مشخص کنند چه حرفی باقی می‌ماند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه بنده آقای محجوب را نماینده کارگر نمی‌دانم گفت:‌کارگر کسی است که نتوانسته چند ماه حقوق خود را بگیرد. خدمت در بیمارستان دولتی حداقل یک سوم از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بیشتر است.

وی ادامه داد: وقتی که بلد نیستید مدیریت کنید چرا مرا محکوم می‌کنید که از 40 میلیون حقوق تعدی کرده‌ام ما که بیشتر از شما به کارگران سرویس می‌دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باید به آقای محجوب بگویم کارگر دو هزار نفر و یا یک حزب نیست کارگر در واقع اکثریت مردم هستند چرا اگر سازمان تأمین اجتماعی داریم این همه آسیب اجتماعی،‌ بیکاری و بزهکاری داریم لذا لازم است در این رابطه قانون را رعایت کنیم. قانون هم همان چیزی است که خود شما نمایندگان تصویب کردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کد خبر 6089317 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری