Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امروز دوشنبه ۲۸ فروردین اخبار مهمی از جمله متوقف شدن روند رو به رشد واقعه طلاق، احضار پیمانکار مجموعه نفتی گچساران به علت حادثه آتش سوزی، مشمول شدن ۵۰ درصد محکومان سازمان تعزیرات در سال ۹۶ با عفو رهبری، دستگیری ۲۴ کلاهبردار اینترنتی در کرمان و تهیه بنر با محتوای حمایت از کالای ایرانی در خروجی سرویس حقوقی خبرگزاری میزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، امروز دوشنبه ۲۸ فرودین ماه سرویس حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اخبار داغ و تازه ای از جمله کاهش یافتن دعاوی طلاق، احضار پیمانکار مجموعهن فتی گچساران به علت آتش سوزی، تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و نیز حکم جالب یک قاضی در راستای مجازات های جایگزین حبس روبرو بود.

روند رو به رشد واقعه طلاق متوقف شده است

معاون اجتماعی قوه قضاییه در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: کاهش هشت درصدی طلاق به درخواست زوج در شش ماهه اول سال ۹۶ نسبت به شش ماهه اول سال ۹۵، کاهش ۵۷ درصدی دادخواست مطالبه نفقه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، توقف نرخ رشد طلاق به درخواست زوجه علیرغم افزایش آن در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و همچنین ادامه داشتن روند کاهشی آن در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نیز به میزان ۲/۱ درصد از نتایج حاصله در حوزه کاهش دعاوی طلاق بوده است.

وی ادامه داد: اختصاص و به‌کارگیری ۳۲۲ نفر قاضی مرد و ۱۳۶ قاضی مشاور زن در شعب تخصصی دادگاه‌های خانواده، تشکیل ۳۱ واحد مشاوره و ۳۱ شورای مشورتی در دادگستری کل سراسر کشور و راه‌اندازی ۴۷۰ مورد مرکز مشاوره در معیت دادگاه‌های خانواده و به‌کارگیری حدود ۹۳۰ مشاور تأیید صلاحیت‌شده برای ارائه مشاوره‌های روان‌شناختی، مددکاری، حقوقی و مذهبی، ارجاع کلیه دعاوی به مراکز مشاوره خانواده (به استناد ماده ۱۸ قانون)، تربیت ۳۱ مدرس ملی و برگزاری ۲۴۰ کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق در کشور برای توانمندسازی مشاورین با موضوع ۶ علت اصلی دعاوی خانوادگی شامل مهارت‌های ارتباطی، اعتیاد، خیانت، اختلالات روانی، مشکلات جنسی و خشونت از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق بوده است.

برای خواندن جزئیات خبر اینجا کلیک کنید

پیمانکار مجموعه نفتی گچساران به علت حادثه آتش سوزی احضار شد

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به احضار پیمانکار حادثه مجموعه نفتی ۱۶۷ چمشیر گچساران از صدور قرار کارشناسی در رشته حوادث کار و آتش سوزی برای تعیین تقصیر و بررسی ایمنی کار خبرداد.

برای خواندن جزئیات خبر اینجا کلیک کنید

رفع دغدغه‌ مرزنشینان با اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ ۵۰ درصد محکومان سازمان تعزیرات در سال ۹۶ مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

جمعی از اعضای فراکسیون مرزنشینان در دیدار با معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به بیان دغدغه‌های مردم مرز نشین و خلا‌های موجود در این منطقه که موجب آسیب پذیری و افزایش انجام قاچاق می‌شود؛ پرداختند.

انصاری با اشاره به لزوم برخورد با قاچاق در سطح کلان مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، افزود: هدف اصلی، پیشگیری از انجام تخلفات به ویژه قاچاق است و رویکرد اصلی در برخورد با قاچاق نیز برخورد با قاچاق در سطح کلان بوده و تا جایی که قانون این اجازه را به ما بدهد از آسیب به مردم محروم در صدور احکام جلوگیری می‌کنیم.

برای خواندن جزئیات خبر اینجا کلیک کنید

فرد محکوم به تهیه ۲۰ بنر با تصویر کالای ایرانی مکلف شد

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ دادگستری شهرستان چناران در جهت عملیاتی کردن شعار سال ۱۳۹۷ و استفاده از ظرفیت‌های قانونی جایگزین حبس در ابتدای سال گام‌های موثری برداشته است.

برای خواندن جزئیات خبر اینجا کلیک کنید

کشف ۱۰۰ درصدی جرائم رایانه‌ای در فضای مجازی/ ۲۴ کلاهبردار رایانه‌ای دستگیر شدند

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح عملکرد یک سال گذشته کارگروه پایش فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب این استان اظهار داشت: در مجموع ۸۳۵ فقره پرونده با ۵۸۱ متهم مرتبط با فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به ثبت رسیده است که خوشبختانه درصد کشف، ۱۰۰ درصد بوده است.

برای خواندن جزئیات خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده

مهدی سید هاشمی اظهار داشت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آن‌ها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس