Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی «شاهنامه‌نگاری در دوره قاجار» در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ‌به‌نقل از آستان‌نیوز، این نشست در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با محوریت «شهنشاه‌نامه صبا»؛ از جمله آثار ارزشمند موجود در گنجینه خطی این مجموعه، یک‌شنبه، دوم اردیبهشت 1397، ساعت 14، برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعبدالمجید شریف‌زاده؛ استاد دانشگاه و نگاره‌پژوه در این نشست که به همت بخش پژوهش و آموزش مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای حفظ، تعالی و اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی در کشور برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

نسخه خطی شهنشاه‌نامه، اثر فتحعلی بن محمد صبا، از جمله آثار مجموعه وقفی حاج حسین آقا ملک؛ واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن 13 هجری قمری و دوره قاجار برمی‌گردد.

نگاره برگرفته از این نسخه خطی در نمایشگاه «منتخب هنر اسلامی- ایرانی: دوره قاجار»، که چهارشنبه، 29 فروردین سال جاری در موزه ملی ملک افتتاح می‌شود، به مدت یک ماه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

از عموم علاقه‌مندان به ویژه محققان اهل هنر برای حضور در نشست شاهنامه‌نگاری در دوره قاجار دعوت به عمل می‌آید. فرهنگ‌دوستان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، همه روزه به‌جز روزهای تعطیل، از ساعت 8:15 تا 16:45، به کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در تهران، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد، مراجعه کنند.

این موقوفه فرهنگی که در سال 1316 خورشیدی وقف بر بارگاه مطهر امام رضا(ع) شده است، یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم