Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:58:15 GMT

بهداشت و سلامت دانش آموزان دماوند در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۲۶۵

بهداشت و سلامت دانش آموزان دماوند در اولویت قرار گیرد

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه یک‌ چهارم جمعیت شهرستان را دانش آموزان تشکیل می دهند، گفت: توجه به بهداشت، سلامت و بهبود وضعیت جسمی دانش آموزان در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای بهداشت شهرستان که در محل فرمانداری دماوند برگزار شد، هدف از تشکیل شورای بهداشت را بررسی برنامه های بهداشتی از جمله بهداشت ‌سلامت، بهداشت ‌محیط ، بهداشت‌ کار ، بهداشت طبیعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. دانست و گفت: مسئولان در راستای وظایف خود سطح بهداشت عمومی شهرستان را مد نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه بیماری نوعی آسیب برای فرد و جامعه است، گفت: ‌شهرستان دماوند 125هزار جمعیت رسمی دارد و لازمه حفظ جمعیت منطقه شناسایی بیماریهای آسیب زا و کنترل آن با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی است.
صفری ادامه داد: بازیافت زباله و مسائل مربوط به بهداشت آب و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند به طبیعت منطقه آسیب رساند و همه این موارد در زمره سیاست‌های کلان بهداشت و درمان است.
این مقام مسئول یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه بهداشت را، توجه به سلامت دانش آموزان به جهت تاثیر آن در خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در خانه و جامعه چه در زمینه رعایت بهداشت و چه عدم توجه به آن تاثیرگذار هستند و با توجه به جمعیت قابل توجه این قشر در جامعه، توجه به بهداشت مدارس اولویت باشد.
محمود نقیبی، رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز در این جلسه با بیان اینکه در بحث بهداشت فردی و حوزه درمان، مهمترین مشکل در منطقه آبسرد دانش آموزان هستند، گفت: شیوع شپش در مدارس آبسرد که عمدتا مربوط به اتباع می باشد، استفاده بیش از حد از کلر در حمام های عمومی و ایجاد آلودگی و بیماری و افزایش مصرف جوش شیرین در برخی نانوایی های منطقه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه شهری و روستایی ساماندهی بافت های فرسوده، فاضلاب و سگ های بلاصاحب است که رفع این مشکلات بسیاری از مسائل بهداشتی را مرتفع خواهد شد.
** مشکلات بهداشت و درمان بدون همکاری نهادهای مربوطه محقق نمی شود
سعید آسیایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه بهداشت، سلامت آب، غذا و محیط زیست از جمله زباله و مواد زاید است که آلایندگی در سطح هوا و زمین ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه بیماری ها به 2 بخش واگیر و غیرواگیر تقسیم می شود، ادامه داد: بیماری‌های واگیر در اثر انتقال عفونت ها ایجاد می شود و بیماری‌های غیرواگیر مانند ناراحتی‌های قلبی، سرطان‌ها و ... است.
این مقام مسئول ادامه داد: با بررسی های انجام شده در سطح شهرستان، حدود یکصد نفر از جمعیت شهرستان به سرطان روده بزرگ مبتلا هستند و در این راستا سایر بیماری‌ها اعم از عفونی و غیرفراگیر در حال بررسی است.
آسیایی ادامه داد: 16 بیماری که در سطح شهرستان بیش از دیگر بیماری ها دیده می شود که ازجمله فشارخون و قند، گوارشی، دهان‌ و‌ دندان، غلظت خون، بیماریهای قلبی و کبد و کلیه است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد