Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:55:48 GMT

کاوه مدنی از ایران فرار کرد یا فراری‌اش دادند؟+ سند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۵۲۲

کاوه مدنی از ایران فرار کرد یا فراری‌اش دادند؟+ سند

اگرچه معاون سازمان محیط زیست به فرارش از ایران اعتراف کرده است و تقصیر را به گردن دیگران انداخته است، اما فرار وی را باید بر اساس جلوگیری از لو رفتن شبکه جاسوسان محیط زیستی تفسیر و تحلیل کنیم.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته، محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شواری اسلامی، در حساب توییترخود از استعفای ناگهانی و عجیب کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست در خارج از کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی خودش اعتراف به فرار کرده است اما همانند حامیانش (دهباشی، میلانی، زیباکلام و ...) فرار خود را به ماجرای متهم بودن به ارتباط با جاسوسان محیط زیستی انداخته است

محمود صادقی، نمایندهٔ تهران در این باره در توییتر خود نوشت: «امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»[۱]

البته محمود صادقی قبل‌تر هم دروغی درباره دستگیری کاوه مدنی منتشر کرد که با تکذیب سازمان حفاظت از محیط زیست رو به رو شد و مشخص شد مدنی در بازداشت نیست و به کار خود مشغول است.

روزنامه صدای اصلاحات، از مدنی به عنوان رقاص محیط زیست نام می‌برد اما چه کسی در داخل حامی مدنی بود و چه کسانی مدنی را فراری دادند؟

به دنبال کشف شبکه جاسوسی و نفوذ کاووس سید امامی (استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام) و دستگیری چند نفر از عوامل شبکه اسرائیلی – انگلیسی – آمریکایی، حرف و حدیث‌هایی درباره کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن هم سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؛ اما به دلایلی که مسؤولان دولتی باید شفاف سازی کنند، کاوه مدنی نه تنها مورد سؤال جواب جدی قرار نگرفت بلکه به راحتی به اقدامات خود در سازمان محیط زیست ادامه داد تا جایی که مدنی در روزهای منتهی به ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۷، با انتشار ویدئویی از خود، چالش بی زباله را در داخل کشور راه‌اندازی کرد.

اما و اگرها درباره کاوه مدنی ادامه داشت تا جایی که تصاویری از مجلس مختلط رقص و عیش و نوش کاوه مدنی در رسانه‌های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و رسانه‌های حامی دولت و جریان اصلاح‌طلب اعلام کردند که این تصاویر برای قبل از دوران مسؤولیتی مدنی است و هیچ ارتباطی به زمان حال ندارد؛ البته کاوه مدنی خودش هم این تصاویر را تکذیب نکرد و مشخص شد جوان متخصص در امور محیط زیست، در موضوعات دیگری هم تخصص دارد.

در دولت روحانی باز هم کسی پاسخگو نبود که اگر این تصاویر برای قبل از دوران تصدی مدنی در سازمان محیط است، بر اساس کدام مجوز و استعلام امنیتی ایشان توانسته‌اند وارد سازمان‌های دولتی شوند؟

البته بعضی از اخبار و نقل قول‌ها حکایت از آن دارد که تصاویر منتشر شده برای سال‌های قبل نبوده و در زمان اخیر اتفاق افتاده است...

بعد از حواشی به وجود آمده، مسؤولان دولتی هیچ زحمتی به خود ندادن و هیچ خبری از تذکر سوری به کاوه مدنی هم وجود نداشت و گویا مسؤولان دولتی و محیط زیستی از این تخصص مدنی بدشان هم نمی‌آمد.

مدنی چرا اینگونه از ایران خارج شد؟

اما سؤال اصلی این است که مدنی به واسطه حمایت چه کسی و چه کسانی از امپریال کالج لندن (دانشگاه متصل به سرویس امنیتی انگلیس) وارد کشور شده است؟

اما با توجه به حواشی به وجود آمده در سه چهار ماه اخیر، چرا کاوه مدنی باید به راحتی به خارج از کشور برود؟ آیا عدم حضور کاوه مدنی در کشور و استعفای عجیبش در خارج از کشور به معنای احساس خطر شبکه جاسوسی از لو رفتن دیگر ارکان شبکه نفوذ نیست؟

اما به دنبال خروج مبهم اما معنی‌دار مدنی از کشورف شبکه حامی و بعضا شبکه نفوذ در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال شدند که چرا باید یک نخبه ایرانی از کشور خارج شود در حالی که هیچ کس از این افراد پاسخ نمی دهد چرا یک نخبه ایرانی باید اینگونه از کشور فرار کند؟ مگر این فرد چه سوابقی دارد یا داشته است که ترجیح داده اینگونه از کشور خارج شود و استعفای خارج از عرف بدهد؟

باتوجه به شواهد امر، جریان اصلاحات و حامی دولت اعم از مستندساز، سیاست‌مدار و ضد انقلاب، به دنبال وارونه جلوه دادن خروج مدنی از کشور هستند و به نوعی در حال تغییر زمین بازی هستند.

عباس میلانی در حمایت از مدنی، جریان انقلابی را متهم کرده است صادق زیباکلام، طبق همیشه از شبکه انگلیسی حمایت می‌کند و کاملا زمین بازی را عوض کرده است حسین دهباشی بدون هیچ اشاره‌ای به خروج و استعفای عجیب مدنی، دیگران را به نخبه کشی متهم می کند

قطعاً خروج بی سرو صدای مدنی و استعفای این چنینی وی را باید در پازل خودکشی مشکوک سید امامی تحلیل و تفسیر کرد و مشرق در آینده مطالب دیگری درباره شبکه نفوذ و مدنی منتشر خواهد کرد.

[۱] -https://www.isna.ir/news/۹۷۰۱۲۷۰۹۷۵۶/

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های دکتر جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور می‌باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ایرانیان معدودی که احیاناً تحت تأثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رئیس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

علی‌رضا بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و عبدالله سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس