Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:20:22 GMT

دومین همایش «علمداران» در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۵۵۶

به گزارش ایکنا از اردبیل، علی حسن‌زاده، مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل، روزگذشته 27 فروردین ماه در نشست خبری دومین همایش علمداران در اردبیل تصریح کرد: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته دومین همایش علمداران در قالب طرح تکریم خادمین معرفتی انقلاب حسینی(ع) اردیبهشت ماه امسال با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل گفت: از برنامه‌های مد نظر در این زمینه توجه به سیره اهل بیت(ع) و امامان معصوم است که باید در این راستا با ترویج سبک زندگی امامن معصوم(ع) بتوانیم بصیرت و معنویت را در بین خانواده‌ها زنده کرده و نقش محرم را در بین آحاد جامعه روشن و مشخص کنیم چرا که محرم توانسته راستای زندگی را برای مقابله با استکبار احیا کند.
حسن‌زاده بیان کرد: سال گذشته این همایش در اردبیل برگزار شد و خوشبختانه خروجی‌های مثبتی را نیز به دنبال داشت که به همین دلیل امسال نیز قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل به منظور ترویج آموزه‌های معرفتی در ماه محرم تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش را در نظر گرفته است تا بتوانیم به خواسته‌ها و اهداف مقدس برای توسعه فرهنگ عاشورایی به ویژه در بین نسل جوان و امروزی دست یابیم.
وی بیان کرد: اگر امروز توانستیم مدافعان حرمی همچون حججی‌ها را که برای حفظ و آبروی اسلام پا به عرصه بزرگ شهادت گذاشتند را تربیت کنیم مدیون فرهنگ مقدس عاشورای حسینی هستیم که شهید حججی نمونه بارز آن بود که شهامت و بزرگمردی را تا آخرین لحظه زندگی دنیوی بر روی چهره‌اش داشت.
مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل گفت: از برنامه‌هایی که برای تحقق این مهم در دستور کار قرار داده شده می‌توان به برگزاری جلسات معرفتی با برخی از شاعران و مداحان در راستای ارتقای سطح معرفتی اشعار قرائت‌ شده و تبیین مباحث روز به این افراد برای استمرار کربلاو نکته عظیم "کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا" و شناسایی هیئت امنا و مساجدی که ظرفیت استقرار و سخنرانی روحانی قبل از مراسم عزاداری را دارند اشاره کرد.
حسن‌زاده افزود: از متولیان و برگزارکنندگان انتظار داریم برای برگزاری باشکوه و منظم این همایش با ما نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند.
ابراهیمی، دبیر همایش علمداران نیز در این نشست با اشاره به این که همایش علمداران با محوریت تجلیل از شاعران، مداحان و سخنرانان برجسته ماه محرم اردیبهشت ماه در اردبیل برگزار می‌شود گفت: تمهیدات لازم در این زمینه انجام یافته تا بتوانیم در حوزه ترویج فرهنگ ماه محرم عاشورا و تاسوعا گام‌های اساسی برداریم.
ابراهیمی افزود: این همایش برای دومین بار در اردبیل برگزار می‌شود که برنامه‌ها در محورهای مختلف از جمله بصیرت و محرومیت‌‌زدایی در حوزه‌های مختلف مبنای کار قرار گرفته تا بتوانیم با برگزاری این همایش تاثیرات بسزایی داشته باشیم.
وی از برنامه‌ریزی قرارگاه فاطمه زهرا(س) برای اجرای برنامه‌ها در عرصه‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: در حوزه‌های ازدواج آسان، محرومیت‌زدایی و بصیرت اقدامات خوبی انجام شده که این اقدامات امسال تداوم می‌یابد.
ابراهیمی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اساسی تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال با محوریت حمایت از کالای ایرانی است که برنامه‌ریزی شده تا اقدامات مناسبی انجام داده شود.
وی گفت: برگزاری مراسمات ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا در اردبیل زبانزد عام و خاص است و به طور باشکوه برگزار می‌شود و از شاعران، مداحان و سخنرانان برجسته ماه محرم تجلیل می‌شود.‌
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز از برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره شهید آوینی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با حمایت اداره‌کل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم خبر داد و گفت: این مراسم در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در شیراز در شاهچراغ برگزار خواهد شد.

حامد تقوایی افزود: در این رویداد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان سراسر کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، ضمن معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره، از نفرات برتر جشنواره تقدیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در نخستین روز این رویداد، عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۷)، محفل قرآنی ادبی جشنواره شهید آوینی، با حضور قاری و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، حمید شاکرنژاد و ابتهال‌خوان برجسته قرآنی، حسن خانچی و شعرخوانی و داستان‌خوانی جمعی از شاعران و نویسندگان برجسته استانی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد که ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برگزیدگان مرحله اول قرآنی دومین جشنواره شهید آوینی، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده آن در آئین پایانی جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی و آئین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه (ساعت ۹ تا ۱۲)، با ویژه‌برنامه‌هایی چون «جشن پیروزی عملیات وعده صادق» و اجرای زنده آثار هنری و هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور ازجمله اجرای نقاشی با شن از سوی خانم فاطمه عبادی، اجرای قطعه «قاسم هنوز زنده است» با حضور غلامرضا صنعتگر و هنرنمایی مهران رحمانی و گروه‌های همسرایی مشکات و نورا در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

تقوایی ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز همزمان با آئین پایانی این دور از جشنواره در کنار تالار فجر دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.

به‌گفته معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در آئین پایانی این جشنواره از کتاب آثار منتخب دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6091258

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد