Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:54:35 GMT

رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری گیلان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۵۵۷

رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا قاسمی، رئیس حوزه هنری استان گیلان عصر روز گذشته، 27 فروردین در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب حوزه هنری که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با گرامیداشت هفته فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، گفت: آنچه که در عالم انسانی می‌گذرد پس از تولد تاریخی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر پدیده تاریخی مانند غنچه‌ای است که رفته رفته باز می‌شود و رنگ و عطر آن بهتر دیده و شنیده خواهد شد.

وی به سه اثر کارایی، اثربخشی و بهره‌وری در فرهنگ هنر اشاره کرد و افزود: بهره‌وری مفهومی جامع و به معنای کارایی و اثربخشی است. در واقع بهره‌وری نگرشی واقع گرایانه به کار و زندگی و فرهنگ است.

رئیس حوزه هنری گیلان خاطرنشان کرد: انسان زاده شتاب است، اما با شتاب، ناخودآگاه از عمق و دقت و وسعت انسانی ما کاسته می‌شود.

قاسمی به پیشرفت تکنولوژی و سرعت رسانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: ماهیت تمدن معاصر و دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم شتاب است که بخش عمده‌ای از توانایی بشر معطوف به این موضوع می شود.

مسئول فرهنگی گیلان، با اشاره به اینکه هنر ابزاری ماندگار تلقی می‌شود، تصریح کرد: زبان هنر لطیف و تاثیرگذار است و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ در جامعه، اضافه کرد: شتاب تغییرات در حوزه فرهنگ فزاینده است.

قاسمی با اشاره به تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی در گیلان طی سال های اخیر، خاطرنشان کرد: 165 عنوان کتاب، 40 آلبوم موسیقی، 180 اجرای نمایش و 4 هزار دقیقه موسیقی در استان تولید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب با نام "خط به خط چین دامنت شعر است " با حضور جمع کثیری از اصحاب قلم و اندیشه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از عروسک‌های «دادا و کاکا» در هرمزگان

امیر غنی زاده افزود: این مجموعه ی شعر سومین کتاب از مسلم محبی است که با استقبال شعر دوستان و اهالی ادب و سخنوری قرار گرفت.

وی گفت: محبی ، جوان اهل رضوان فین است که هم اکنون مسئولیت انجمن ادبی شعر ودریای هرمزگان را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری