Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@13:52:26 GMT

تعداد حافظان قرآن امسال در اردبیل به ۸ هزار نفر می رسد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۶۸۵

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا هژبری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روزگذشته 27 فروردین ماه در جلسه بررسی برنامه‌های ترویج قرآن در اردبیل تصریح کرد: یکی از کارآمدترین راه‌ها برای مقابله با نکات منفی فناوری اطلاعات در فضای مجازی تربیت افراد براساس اخلاق اسلامی و دینی است چرا که با این امر افراد از درون کنترل می‌شوند و زمینه برای کاهش آسیب‌های این حوزه فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رعایت اصل تقوامحوری در استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: با تربیت اسلامی و دینی، افراد از درون کنترل شده و التزام قلبی پیدا می‌کنند که به طرف کارها یا موارد ناشایست نروند و این امر از مهمترین رویکردها در زمینه کاهش آسیب‌ها در جامعه به ویژه آثار منفی و آسیب‌های فضای مجازی است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: به عبارتی خدای فضای حقیقی همان خدای فضای مجازی است قرآن کریم می‌فرماید خدایی که در جهان حقیقی بر اعمال ما نظارت دارد در فضای مجازی هم نظارت دارد.
هژبری بیان کرد: در استفاده از فضای مجازی نباید به حدس و گمان اکتفا کرد و پخش اخبار نیز بدون تحقیق آن جایز نیست چرا که هر محتوایی باید به اهلش گفته شود و انتظار می‌رود این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اینترنت در جامعه ما هنوز به دلیل تأخیر فرهنگی میان کاربران، کارکردهای اصلی و مهم خود را به دست نیاورده است، گفت: وظیفه نخبگان و آگاهان به اینترنت و دل‌سوزان فرهنگ اسلامی و انقلاب این است که به کمک رسانه‌ها یا تألیف و ترجمه کتاب‌های کارآمد و به روز در این راه، چگونگی استفاده درست از این فضا را آموزش دهند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تربیت حافظان قرآنی را راهکاری مهم در راستای تعالی جامعه و کاهش آسیب‌ها دانست و اظهار کرد: در سال گذشته 6 هزار حافظ قرآن در سطح استان تربیت شده که امسال نیز این برنامه تداوم داشته و تلاش می‌کنیم تا این تعداد را به هشت هزار حافظ افزایش دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند