Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تربیت مدرس در جلسه شورای دانشگاه که با حضور، معاونان و روسای دانشکده ها برگزار شد، در خصوص اعتراض برخی از دانشجویان به موضوع جابجایی خوابگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدی در این نشست به تجمعات اخیر برخی از دانشجویانی که مشمول جابجایی خوابگاهی بودند اشاره کرد و گفت: سیاست دانشگاه این است که خوابگاه ها از حالت استیجاری درآمده و تمرکز بر خوابگاه های تملیکی باشد و بتوانیم با تاسیس چند خوابگاه جدید، ظرفیت زیرساخت خوابگاهی را به حالت قابل قبولی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزد: ما در حال توسعه ظرفیت های خوابگاهی هستیم تا با تخلیه خوابگاه های استیجاری که عمدتا در فواصل دورتری از دانشگاه اجاره داده شده بودند، مشکلات فرهنگی و رفاهی دانشجویان را به حداقل برسانیم. امسال با اعلام قبلی به دانشجویان قرار بر این شد تا یکی از خوابگاه های استیجاری که دارای مشکلات زیرساختی بود تخلیه و تحویل شود تا دانشجویان بتوانند در خوابگاه های جدیدی ساکن شوند و از ظرفیت های خالی سایر خوابگاه ها استفاده کنند که متاسفانه برخی از افراد خاص در این خصوص مخالفت کردند تا همانند گذشته این رویه با آرامش و روش منطقی صورت نگیرد و مساله را دچار فراز و نشیب کردند و سعی کردند در جامعه دانشگاهی ایجاد تشنج کنند که قطعا این موضوع با گفتگو و روش منطقی حل و فصل خواهد شد.

در ادامه دکتر اصلاحچی معاون دانشجویی دانشگاه در این باره توضیح داد و گفت: سه سال پیش وضعیت خوابگاه های استیجاری و تملکی نسبت 60 به 40 بود که 60 درصد استیجاری و 40 درصد تملکی بود و امروز این نسبت بر عکس شده و خوشبختانه 60 درصد از خوابگاه های ما تملکی شده است که امیدورایم با برنامه ریزی های صورت گرفته 100 درصد خوابگاه های دانشگاه تملکی شود و هزینه های سنگین اجاره خوابگاه ها که به دانشگاه تحمیل شده در امور مناسب تری هزینه گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی افزود: ما هر ساله تعدادی از خوابگاه های استیجاری را تخلیه می کردیم تا دانشجویان وارد خوابگاه های تملکی شوند و در حال حاضر دو خوابگاه آماده تخلیه است تا دانشجویان وارد خوابگاه های تملکی با ظرفیت خالی شده و علاوه بر آن وارد سیکل خوابگاهی در سال 97 بشوند که متاسفانه این روال عادی از سوی برخی دانشجویان به چالش کشیده شده و بحث خوابگاهی بهانه ای برای طرح برخی از مسائل حاشیه ای از سوی تعدادی از دانشجویان شده است که در شأن دانشگاه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی