Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی گفت: کارگاه ارتقای کاتبان ممتاز بصورت جدی هرماه برگزار خواهد شد و هر ماه تعدادی از کاتبان برجسته و ممتاز پیرامون موضوعات نسخ نویسی مباحثی را مطرح خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بابایی مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم ضمن بیان گزارشی از عملکرد این مرکز در سال گذشته گفت: در سال ۹۶ برنامه متنوع و متفاوتی را برگزار کردیم که  بزرگداشت مرحوم میرزا احمد نجفی زنجانی در شهر زنجان به همراه نمایش آثار استاد نجفی زنجانی و نمایشگاه آثار کاتبان دارالکتابه از جمله اولین برنامه های این مرکز در سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام دیگر برنامه های این مرکز افزود: دو دوره  کتابت صحیفه سجادیه به خط عذرا عبدالله پور  و الهام میرطلایی از اصفهان کتابت صحیفه سجادیه، کتابت قرآن کریم به خط مرتضی رهنما، مشارکت در نمایشگاه قرآن کریم مصلی در ماه مبارک رمضان در سال گذشته  که همراه با نمایشگاه آثار و کارگاه کتابت قرآن در تهران و مشهد ، نمایشگاهی از آثار استاد عدنان قزاز از کشور عراق  به همراه یک جلسه کارگاه که ثلث نویسان برجسته برگزار کردند از جمله بخشی از فعالیت های دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم بوده است.

بابایی با اشاره به چاپ و رونمایی از قرآن به خط استاد محمد علی قربانی که در اواخر تابستان سال ۹۶ تصریح کرد:  کتابت قرآن کریم توسط ۳۰ نفر از نسخ نویسان که به حرم کاظمین اهدا خواهد شد و مراحل تصحیح و اقلام و تذهیب انجام شد که  در اواخر زمستان سال گذشته این قرآن رونمایی شد از دیگر فعالیت های این بخش بوده است.

وی با اعلام انتشار نشریه صحیفه که ویژه نامه معرفی فعالیت های دارالکتابه است، اظهار داشت: دو جلسه کارگاه ارتقای کاتبان قرآن کریم با محوریت پژوهش که مطالب بسیار مفیدی در آن عرضه شد به همراه یک جلسه کارگاه کتابت سوره فجر در موزه قرآن کریم حرم رضوی با همکاری مرکز آفرینش های آستان قدس در دهه فجر از دیگر برنامه های شاخص دارالکتابه بوده است.

مدیر اجرایی دارالکتابه با برشمردن چاپ جز سی ام قرآن به خط استاد ابالفضل خزایی و همکاری با مرکز آموزش جامع مهارتی حوزه علمیه جهت آموزش خطوط قرآنی در حوزه های علمیه ادامه داد: در سال ۹۷ کتابت چندین قرآن و مفاتیح را آغاز همچنین چندین سال پیش کاتبان ما آغاز به کتابت قرآن کردند که به فضل الهی امسال  به اتمام خواهد رسید و اجزای پایانی آن نوشته می شود.

وی با برشمردن دیگر برنامه های  دارالکتابه در سال جدید اضافه کرد: کارگاه ارتقای کاتبان ممتاز بصورت جدی هرماه برگزار خواهد شد و هر ماه تعدادی از کاتبان برجسته و ممتاز پیرامون موضوعات نسخ نویسی مباحثی را مطرح خواهند کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

فیض گفت: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

وی اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • تولدی دیگر در شورآباد