Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@22:30:02 GMT

سیگارهای خارجی ۳ تا ۴ برابر گران شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۲۹۲۹

سیگارهای خارجی ۳ تا ۴ برابر گران شدند

به گزارش جهان نيوز، علی اصغر رمزی درباره افزایش قیمت سیگار اظهار کرد: افزایشی که اتفاق افتاده در حد مصوبات مجلس شورای اسلامی و بر اساس بند م. تبصره ۶ قانون برنامه ششم است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات افزود: طبق مصوبه مجلس عوارض هر نخ سیگار برند ایرانی ۷۵ ریال، هر نخ تولید مشترک ۱۵ تومان، هر نخ سیگار برند بین المللی ۲۵۰ ریال و برند‌های وارداتی هر نخ ۶۰۰ ریال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: از ابتدا سال جدید افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده است و گمرک در زمان ترخیص سیگار‌های وارداتی مسئول اخذ این مبلغ است.

رمزی درباره این افزایش بیان کرد: در قانون برنامه ششم ماده ۷۳ مطرح شده بود که کلیه این عوارض تجمیع شود و در مذاکرات مجلس هم برای تصویب ماده ۷۳ رئیس مجلس تاکید کرد تا ۵ سال تغییر نکند تا سرمایه گذاران و تولیدکننگان با یک وضعیت مشخص به کار ادامه دهند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ادامه داد: پنج ماه از این موضوع نگذشته بود که در بودجه سال ۹۷ که به مجلس رفته بود، توسط کمیسیون‌های مجلس این عوارض پیشنهاد شد که اضافه شود که متناقض با مذاکرات قبلی مجلس بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌های اولیه ایرادات زیادی داشت از جمله اینکه برند‌های تولید داخل و برند‌های خارجی به یک اندازه عوارض پرداخت کنند که می‌توانست موجب فشار به تولیدات داخلی شود.

رمزی ادامه داد: در بررسی مجدد در صحن مجلس این تفاوت را در بند م. تبصره ۶ قائل شدند و مقرر شد که برای برند ایرانی هر نخ ۷۵ ریال پرداخت کنند و برند‌های خارجی هر نخ ۲۵۰ ریال، حدود سه تا چهار برابر برند‌های ایرانی که این اختلاف موجب شد تا لطمه کمتری به تولید داخل بخورد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!