Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@11:50:12 GMT

شبکه رادیویی کتاب راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۳۲۳۳

شبکه رادیویی کتاب راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایسکانیوز از معاونت صدا، شبکه رادیویی کتاب از اول اردیبهشت ماه ۹۷ فعالیت ۲۴ ساعته خود را با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت زنده و تولیدی آغاز می‌کند. این برنامه ، سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تأسیس رادیو در ایران برگزار می‌شود.

با توجه به این مهم که توجه به کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشور شاخصه ارزیابی توسعه و پیشرفت فرهنگی آن کشور محسوب می شود، معاونت صدای رسانه ملی رادیو کتاب را با همکاری صاحبان اندیشه، نویسندگان، مترجمان، مصحفان، اصحاب رسانه در مطبوعات و خبرگزاری های تخصصی حوزه کتاب، به صورت ۲۴ ساعته راه اندازی می‌کند که برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف رادیویی در این شبکه تولید و پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و با توجه به این امر که کشور ما با دارا بودن تمدن چند هزار ساله و مراکز متعدد علمی و فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر، از کشورهای سرآمد در حوزه تولید و نشر علم و اندیشه در اعصار گوناگون بوده است، به واسطه این پشتوانه دیرینه باید تلاش شود تا با جریان‌سازی‌های فرهنگی به شکل‌گیری نهضت کتابخوانی در عرصه ملی پرداخته و می‌توان گفت که راه‌اندازی رادیو کتاب، تلاشی برای به ثمر نشستن این قصد و اندیشه است.

بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور، آسیب شناسی چرخه نشر در کشور، کتاب و فضای مجازی، کتاب گویا، کودکان و کتاب، وضعیت نشر کتب هنری و دهها عنوان دیگر ساختار محتوایی رادیو کتاب را تشکیل می‌دهد.

این شبکه رادیویی از اول اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح بر روی طول موج اف‌ام ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز فعالیت خود را با مدیریت نیلوفر زندیان آغاز می‌کند و مراسم افتتاح رسمی رادیو کتاب در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تأسیس رادیو در ایران برگزار می شود.

همچنین با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همگام با فناوری روز، وبگاه جدید و اپلیکیشن ویژه‌ی کتاب گویا، همزمان با سالروز تأسیس رادیو و آیین راه اندازی رادیو کتاب، راه اندازی می‌شود.

خوانش کتاب در دو قالب روایی و اجرای نمایشی که با اجرای خوب هنرمندان و صداپیشگان رادیو با هدف انتقال احساس و جذابیت بهتر و بیشتر برای شنونده، تنوع در موضوع داستان‌ها و ژانرهای متفاوت در رمان‌ها، دسترسی و دریافت رایگان و آسان به تمامی کتاب‌های گویا و همچنین غنابخشیدن به محتوای کتاب ها، از مهم ترین امکاناتی است که مخاطبان و کاربران از آن بهره مند خواهند شد.

علاقمندان به شنیدن کتاب گویا می‌توانند برای دریافت کتاب گویا به نشانی وب گاه www.iranseda.ir مراجعه و با نصب اپلیکیشن ایران صدا از امکانات ویژه ای که برای گوشی های اندروید و IOS قابل استفاده است، بهره مند شوند.
جمعی از مقامات کشوری و لشگری، بزرگان حوزه نشر و کتاب، پیشکسوتان رادیو، برخی از اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.

502

شبکه رادیویی کتاب تأسیس رادیو کتاب و کتابخوانی کتاب گویا اپلیکیشن ایران صدا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند