Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از برگزاری دوره های بعدی این جشنواره در سطوح ملی و بین المللی خبر داد و افزود: استان اردبیل از نظر شعر و داستان ظرفیت های قابل توجهی دارد و این فرصتی ارزشمند و مطلوب جهت توسعه کمی و کیفی شعر و داستان در سطح استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نوشتن به 2 زبان ترکی و فارسی ظرفیت خوبی برای نویسندگان استان اردبیل محسوب می شود گفت:  افرادی که سعی می کنند زبان ها را با هم مقایسه کنند انسان هایی بی سواد هستند چرا که هر زبان برای خود یک فرصت و ظرفیت به شمار می رود.

رجبی هدف از برگزاری این جشنواره را پرداخت به فرهنگ، آداب و رسوم بومی به خصوص در بین استان های آذری نشین کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش در راستای تثبیت برگزاری جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در سطوح ملی و بین المللی در آینده می تواند دستاوردهای ارزشمندی را برای استان به دنبال داشته باشد.

اجرای دو قطعه موسیقی آیینی آذری توسط عاشیق سلیمان سلیمانی و داریوش بیدقی از هنرمندان شهرستان خلخال و رونمایی از کتاب شعر «خنده های خردلی» اثر شبنم فرضی زاده دومین بخش این مراسم بود.

تجلیل از هیات داوران نخستین دوره جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان، تجلیل از هنرمندان مرتبط با حوزه هنری که در طول سال 1396 موفق به کسب رتبه از جشنواره های ملی و بین المللی شده بودند، تجلیل از اساتید شعر و ادب استان که با حوزه هنری استان همکاری داشتند و همچنین تجلیل از سه مدیر ارشد استان که حامی و پشتیبان برنامه های فرهنگی وهنری استان بودند از بخش های دیگر مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان بود.

در پایان این مراسم بیانیه هیات داوران در هر دو بخش شعر و داستان قرائت و از برگزیدگان هر دو بخش به شرح زیر تجلیل شد.

با نظر هیات داوران بخش داستان جشنواره متشکل از رضا کاظمی و محمود مهدوی اثر فاطمه عزتی با عنوان «قیرمیزی پالتو» از شهرستان خلخال، اثر «آغجاقاناد» نوشته نوید جدی از اردبیل، داستان «دولماز قویو» اثر حکیمه باباکشی زاده از اردبیل و داستان «قوناق» اثر خدیجه خانی از اردبیل رتبه تقدیری را به دست آوردند.

داستان «زیغ» اثر علیرضا شهامتی پور از اردبیل رتبه نخست بخش داستان این جشنواره  را از آن خود کرد. در این بخش همچنین داستان«بیرفنجان آجی قهوه» نوشته سولماز صادقی از شهرستان مشگین شهرجایگاه دوم و در نهایت داستان«کورپو» اثر جعفر اسفندیاری از اردبیل رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

با نظر هیات داوران بخش شعر نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان متشکل از دکتر کاظم نظری بقا و دکتر شهریار نعمتی آثار شاعران احسان محمدی از اردبیل، بنیامین پاک سرشت از شهرستان گرمی، نجیبه رستم اوغلو از شهرستان مشگین شهر و بهزاد گرانمایه از اردبیل رتبه تقدیری را به دست آوردند.

در این بخش همچنین یعقوب نیکزاد از مشگین شهر رتبه نخست جشنواره را به خود اختصاص داد. و آثار روزبه صمدی از شهرستان نیر و حسن معصومی از اردبیل به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعر و داستان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌

‌با حضور معاون رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی سپاه، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ظهر امروز اختتامیه چهاردمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این آیین هیئت داوران اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد.

اشکان چاووشی از کرمانشاه برترین فیلمنامه و جایزه ویژه را کسب کرد.

بهترین فیلم نامه پویانمایی به مهدی مرادی از استان قزوین تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه تجربی نیز به پریسا قادری از ارومیه انتخاب شد.

بهترین فیلم اقتباسی کسی انتخاب نشد.

از آرسان صفا و نیما صفا از بندرعباس برای فیلم نامه قلعه گمشده تقدیر شدند.

در بخش ویژه جشنواره بهترین فیلمنامه با موضوع خلیج فارس به میرقاسم موسوی برای فیلم نامه در دل دریا تعلق گرفت.

همچنین از مهدی مرادی برای فیلم نامه زیرآوار قدردانی شد.

در بخش بهترین فیلم نامه با موضوع محیط زیست خلیج فارس،‌لوح تقدیر به بابک علوی تنها از زنجان تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه در بخش مردم شناسی خلیج فارس به اشکان چاووشی از کرمانشاه تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه با موضوع شهدای خلیج فارس به مسعود عارفی از آبادان تعلق یافت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد