Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس بانوان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی گفت: هزینه‌های موجود در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی برای اعضای هیئت سنگین بوده و فشارهای مالی برای تمامی متولیان ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری وجود دارد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد مقدس، معصومه زارعی نایب رئیس بانوان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات و برنامه‌های هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی شامل چه زیرشاخه‌هایی است؟

زارعی: رشته‌های کراس، ریل، موتور سرعت، چهار چرخ، ATV، اندرو و نظایر آن جزو ورزش موتورسواری و رشته‌های سرعت، کارتینگ، آفرود، سافاری، رالی شهری، رالی خاکی، دریفت، درگ و افلالوم جزو ورزش اتومبیل‌رانی هستند، هیئت درصدد شاخص شدن میان تمام این رشته‌ها برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی چه افتخاراتی را به صورت بلندمدت کسب کرده است؟

زارعی: ورزشکاران مطرح به مسابقات مختلف در سطح کشوری، اجرای تمرینات برای ورزشکاران موتورسواری در بخش بانوان و نظایر این اقدامات سبب مطرح شدن خراسان‌رضوی در سطح کشور شد، در حقیقت هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان‌رضوی در سه سال متوالی جزو هیئت‌های برتر کشور شد.

تسنیم: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی چه فعالیت‌هایی را در شهرستان‌ها دنبال می‌کند؟ چه شهرستان‌هایی در خراسان رضوی در ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری فعال هستند؟

زارعی: بالغ بر 20 شهرستان وجود داشته که 18 شهرستان در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در خراسان رضوی فعالیت دارند، تمامی شهرستان‌های فعال دارای رئیس و سرپرست در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری هستند، آقایان در تمامی بخش‌ها و بانوان در بخش‌های رالی، اسلالوم، حرکات مارپیچ، موتورکراس و نظایر آن فعالیت دارند.

روسا و سرپرست‌های شهرستان‌های خراسان رضوی نیز با هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی همکاری داشته و با کلان شهر مشهد به صورت یک تیم به مسابقات اعزام می‌شوند، اتومبیلرانی سرعت و اسلالوم در بانوان بیشتر از سایر رشته‌ها فعال هستند، تعداد بانوان در موتورسواری نیز رو به افزایش است.

بانوان در پیست فعالیت بسزایی دارند، مورد حائز اهمیت این است که با موتورهای مسابقات، هیچ بخشی  اعم از آقایان و بانوان حق فعالیت را ندارند، موتورهای مذکور، ویژه مسابقات بوده و سرعت آنها بالاست، در واقع کسی حق استفاده شخصی در شهر را ندارد.

منظور از اجازه رانندگی موتورسواری برای بانوان، فعالیت آنها با موتورهای معمولی است، از طرفی در کلاس‌های موجود در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی، موتورسواری پیشرفته آموزش داده می‌شود، بنابراین پس از یادگیری موتورسواری پیشرفته، موتورسواری عادی دشوار نیست.

تسنیم: آیا میزبانی هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی از مسابقات کشوری و یا بالاتر از این سطح، می‌تواند در جذب سایرین به ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری تاثیرگذار باشد؟

زارعی: بله؛ بخشی از استعدادیابی هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی توسط برگزاری میزبانی صورت گرفته است، یک هفته پس از برگزاری هر میزبانی، پیست هیئت شلوغ تر می‌شود، همچنین میزبانی برای ارتقاء ورزشکاران خراسانی تاثیرگذار است.

تسنیم: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی با چه ارگان‌هایی رایزنی دارد؟

زارعی: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی با اغلب ارگان‌ها نظیر هلال‌احمر، فرمانداری مشهد و شهرستان‌ها، نیروی انتظامی، استانداری، آموزش و پرورش، پلیس راهور، صدا و سیما، دهیاری، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و نظایر این سازمان‌ها تعاملات داشته است.

تسنیم: صدا و سیما با هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی در چه زمینه‌هایی مشارکت داشته است؟

زارعی: صدا و سیما سه تا چهار دقیقه از مسابقات قهرمانی استانی اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی را پخش می‌کند، این مورد در بحث میزبانی کشوری به 45 دقیقه می‌رسد.

تسنیم: چند ورزشکار سازمان‌یافته در بخش بانوان در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی فعالیت دارند؟

زارعی: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی 10 ورزشکار در بخش آفرود، 15 نفر در موتورسواری، 10 ورزشکار در بخش سرعت، 5 نفر در حوزه کارتینگ و 15 نفر در کراس را تحت آموزش دارد، این ورزشکاران سازمان‌یافته هستند و به طور جدی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تعداد بانوان فعال و سازمان‌یافته در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی 50 نفر بوده که این تعداد در بخش آقایان به 700 نفر می‌رسد، البته تعداد بانوان ورزشکار در گذشته انگشت شمار بوده و در آینده افزایش می‌یابد.

تسنیم: تاکنون اسپانسری از هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی و یا ورزشکاران حمایت کرده است؟

زارعی: در صورت برگزاری مسابقات استانی که بازتاب رسانه‌ای ندارند، هیچوقت درخواست حمایت پذیرفته نشده است، تنها برای مسابقات قهرمانی کشوری دو اسپانسر سایپا و ایران خودرو از هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی حمایت می‌کنند.

هزینه‌های موجود در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان‌رضوی برای اعضای هیئت نیز سنگین بوده و فشارهای مالی برای تمامی متولیان ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری وجود دارد، در صورت برطرف شدن این مشکلات، راه استان برای قهرمانی بانوان هموارتر می‌شد.

تسنیم: هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان‌رضوی مکان اختصاصی در اختیار دارد؟

زارعی: پیست ثامن به صورت اجاره‌ای به غیر از روزهای جمعه در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی قرار گرفته است، البته این هیئت برخی روزها، این مجموعه را در اختیار ورزش‌های دیگر قرار می‌دهد.

گفت‌وگو از ثمر نمازی

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز