Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@02:32:17 GMT

۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۷۰ فارم طیور چناران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۴۰۰۱

۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۷۰ فارم طیور چناران

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان چناران از سه میلیون و 309 هزار قطعه جوجه ریزی در 70 واحد پرورش طیور چناران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد سیاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته بیش از سه میلیون و 310 هزار قطعه جوجه ریزی در فارمهای طیور این شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی چناران در این خصوص گفت: در سال گذشته علاوه بر پرورش بیش از یک‌میلیون و 436 هزار قطعه طیور گوشتی و پرورش بیش از یک‌میلیون و 34 هزار قطعه جوجه یک‌روزه تخم‌گذار و بیش از 794 هزار قطعه پولت تخم‌گذار و همچنین بیش از 45 هزار جوجه مادر تخم‌گذار در این شهرستان پرورش‌یافته است.

وی افزود: صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ یکی از ارکان مهم اقتصادی است لذا در جهت حفظ این صنعت می‌بایست اقداماتی به‌منظور جلوگیری از رخداد بیماری انجام داد که ازجمله آن رعایت برنامه واکسیناسیون منظم و مرتب بر اساس دستورالعمل، توسط مرغداران است.

سیاح ضمن اشاره به فعالیت 70 واحد پرورش طیور در شهرستان چناران، افزود: به‌منظور حراست از واحدهای پرورش‌دهنده طیور علاوه بر واکسیناسیون رعایت کامل شرایط بیوسکوریتی از طرف مرغداران الزامی است لذا این شبکه با اعمال سیاست‌های نظارتی و کنترلی از طریق بازدیدهای مستمر از قبل از جوجه ریزی تا موقع بارگیری نسبت به رعایت شرایط کامل بهداشتی حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از طرفی به‌منظور حمایت از مرغداران و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی توسط بعضی از متخلفین جوجه ریزی در واحدهای فوق فقط توسط مجوزهای رسمی دامپزشکی و با ارائه کد ره‌گیری امکان‌پذیر است و در تمامی مراحل پرورش رخداد هرگونه بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی رصد و موردبررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول از پرورش‌دهندگان طیور خواست: با توجه به اینکه درگیری تعدادی از مرغداری‌ها به بیماری به علت عدم رعایت فاصله جوجه ریزی، جوجه ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی می‌باشد. لذا به‌منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان‌های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902871

دیگر خبرها

  • ببینید | مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی