Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیاهکل به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد، توضیحاتی در رابطه با فعالیت های این نهاد ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به گزارش خبرنگار درسیاهکل، سعدی علیپور ظهر امروز ضمن تبریک سال نو که امسال توسط مقام معظم رهبری مزین شده است به سال حمایت از کالاهای ایرانی، اظهار کرد: برحسب وظیفه در سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) ‌که در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ‌ایران به‌منظور محرومیت‌زدائی و تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ‌ایران تشکیل گردیده است که از تاریخ ۲۱ الی ۳۱ فروردین هرسال بنام دهه تأسیس حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام‌گذاری گردیده است، خدمت مردم شریف سیاهکل گزارش عملکرد این نهاد مقدس را ارائه نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به طبع فرامین رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بر اساس سیاست‌گذاری کلی نظام و دفتر مرکزی جهت رفع محرومیت‌زدائی و توسعه عمران روستایی اهتمام ویژه‌ای داشته است که این امر باعث شد تا بنیاد مسکن را از صدقات جاریه حضرت امام (ره) دانسته‌اند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیاهکل تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاها – مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی – صدور اسناد مالکیت روستایی ازجمله طرح‌هایی هستند که به‌منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و ایجاد امکانات زیست مناسب برای روستائیان عزیز به دلیل وجود اختلاف امکانات شهر و روستا در روستاها به اجرا درآمده است این طرح‌ها دارای تبعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متعددی بوده است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تشویق روستاییان و عدم مهاجرت به شهر در مناطق روستایی اجرا نموده است.
علیپور، اهم فعالیت و عملکرد بنیاد مسکن شهرستان سیاهکل یک‌ساله گذشته در سال ۱۳۹۶ را چنین عنوان کرد:
– تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی از اهم فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها می‌باشد لازم به ذکر است کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی روستایی می‌باشند.
– اجرای طرح هادی روستایی، پروژه‌های عمرانی در روستاها با تأمین اعتبارهای استانی و ملی اجرائی می‌گردد در سال گذشته از فرصت قیر رایگان و اعتبارات تخصیص‌یافته در روستاهای تازه‌آباد جانکاه و کلامسر عملیات زیرسازی و آسفالت مجموعاً به مساحت ۱۶ هزار مترمربع انجام گردید، سهمیه قیر رایگان شهرستان بر اساس شاخص بهره‌مندی ۲۹۳ تن اعلام گردید که با همکاری بخشداران و دهیاران روستاها پس از تعریض و زیرسازی لازم متعاقباً در جهت اجرای آسفالت آن برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.
– پرداخت تسهیلات احداث مسکن روستایی با همکاری بانک‌های عامل و نظارت بر اجرای دقیق اصول فنی و ضوابط حاکم بر ساخت‌وساز مسکن روستایی در سال ۹۶ به تعداد بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی جمعاً به مبلغ ۹ میلیارد تومان و به ازای هر واحد مسکونی ۱۸ میلیون تومان پرداخت گردید و این ساختمان‌های جدیدالاحداث در چارچوب ضوابط در مقابل حوادث قهری (سیل – زلزله – آتش‌سوزی) نیز بیمه‌شده‌اند.
– پرداخت تسهیلات وام تعمیرات مسکن و حوادث به واحدهای آسیب‌دیده حدود ۲۰ فقره با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون ریال.
– صدور اسناد مالکیت مسکن روستایی با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک در سال گذشته برای ۳۵ روستای شهرستان سیاهکل عملیات نقشه‌برداری و تشکیل پرونده انجام و تاکنون تعداد ۵۰۰ جلد سند مالکیت دریافت و در اختیار متقاضیان قرارگرفته است که این امر باعث شد که رتبه سوم استانی در امر صدور سند روستایی به شهرستان سیاهکل اختصاص یابد ضمناً با پیگیری‌های انجام‌شده عملیات صدور سند برای شهر دیلمان و اسپیلی نیز در سال ۹۶ در اولویت کاری قرارگرفته و تعداد ۳۷۰ فقره پرونده به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان تحویل و ضمن بررسی و کارشناسی پرونده‌ها تعداد ۱۰۰ فقره رأی صادر و تعداد ۱۳ فقره سند تک‌برگی صادر گردیده است در این راستا جا دارد از ریاست محترم و کارکنان اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان تقدیر و تشکر نمایم.
– در خصوص واگذاری واحدهای احداث‌شده پروژه‌های ۱۸۸ واحدی و ۷۶ واحدی مسکن مهر شهرستان سیاهکل با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان به متقاضیان فاقد مسکن تحویل گردید هرچند مشکلات زیرساختی وجود دارد که ان شاالله با پیگیری اقدام خواهد شد.
– با توجه به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ و ارتقاء اثربخشی فعالیت‌های روستاییان عزیز از طریق ایجاد و توسعه واحدهای بومگردی در روستاهای مستعد گردشگری به دبیری بنیاد مسکن و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردمی از طریق نهادهای محلی ازجمله دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستا جهت ارائه محصولات و تولیدات محلی روستایی و به‌منظور نشان دادن فرهنگ و تمدن تاریخ کهن این منطقه به گردشگران و از حیث اقتصادی و معیشت روستائیان حائز اهمیت می‌باشد و تاکنون بیش از ۷۷ فقره تقاضا به دهیاران محترم ارائه گردید و ۹ جلسه کمیته کارگروه برگزار شد.
– با توجه به عقب‌ماندگی روستاهای شهرستان از شاخص بهره‌مندی و متوسط استانی درزمینهٔ اجرای طرح‌های هادی، این بنیاد در نظر دارد باهمت، همکاری و مساعدت نماینده محترم و فرماندار محترم و مسئولین شهرستانی نسبت به تأمین و جذب اعتبار کافی از منابع ملی، استانی جهت رسیدن به متوسط استانی حداکثر بهره‌برداری را بنماید، امید است با لطف خداوند و عنایت مسئولین ذی‌ربط این امر محقق گردد.
در خاتمه به‌نوبه خود ضمن تقدیر از امام‌جمعه محترم و نماینده محترم و فرماندار محترم در جهت موفقیت این بنیاد، همکاری و حمایت لازم را داشتند تشکر ویژه می‌نمایم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور

در همایش روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های اصفهان، مشکلاتی چون نبود نردبان اطفای حریق در خمینی‌شهر تا حمل میت با نیسان در داران مورد بحث قرار گرفت و در نهایت طوماری از این مشکلات به امضای حاضران رسید تا به دست وزیر کشور برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همایش رؤسای شوراهای اسلامی استان اصفهان امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ برگزار شد.

در این همایش رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان به ارائه گزارشی از مشکلات موجود در شهرستان خود در حضور معاون سیاسی استاندار اصفهان پرداختند و خواستار رسیدگی به این امور شدند.

نبود نردبان آتش نشانی برای اطفای حریق در خمینی شهر

سید حسن دیباج، رئیس شورای اسلامی شهرستان خمینی‌شهر در این همایش اظهار کرد: خمینی‌شهر دومین شهر متراکم کشور است و همین مسئله باعث شده تا این شهر ارتفاع بگیرد و اطفای حریق در این شهر سخت شود؛ نبود نردبان ۸۰ میلیاردی آتش نشانی یکی از مشکلات این شهر برای اطفای حریق است.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر خمینی‌شهر وجود اتباع بیگانه است، تا جایی که در بعضی مدارس ۸۰ درصد دانش آموزان از تبعه بیگانه هستند و مشکلات مذهبی و آموزشی و… را در این شهر ایجاد کرده‌اند؛ این در حالی است که اجازه کار در مشاغل سنگین از اتباع گرفته شده و سنگ بری‌های خمینی‌شهر به شدت نیازمند کارگر در امور مربوطه شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: ما از شورای استان پول نمی‌خواهیم، تنها می‌خواهیم چوب لای چرخ ما نگذارند و اگر بودجه به ما تزریق نمی‌شود، در بودجه ما هم دست اندازی نشود.

وی از کم لطفی به شوراهای شهرستان‌ها اظهار گلایه کرد و گفت: شوراهای شهرستان‌ها کارتابل نامه‌نگاری ندارند و نامه‌ها به موقع به دستشان نمی‌رسد.

نبود آمبولانس حمل میت در شهرستان داران / ‏‬لزوم ایجاد سیلوی محصولات کشاورزی و کشتارگاه برای فریدن بزرگ

حسین شیخ دارانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان فریدن نیز در این همایش اظهار کرد: وضعیت جاده‌های شهرستان فریدن تا الیگودرز نامناسب است.

وی افزود: با وجود دامداری و کشاورزی در منطقه داران زیرساخت‌های لازم در این خصوص وجود ندارد و حتی یک کارخانه آرد یا سیلو و کشتارگاه در این شهرستان وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فریدن همچنین از فرسوده شدن ماشین‌های کشاورزی و آتش نشانی شهرستان فریدن گلایه کرد و گفت: با وجودی که آمار تصادف در این شهرستان زیاد است اما یک آمبولانس برای حمل به سردخانه وجود ندارد و در مواردی مجبوریم افراد را با نیسان به سردخانه منتقل کنیم.

مشکل آب شرب نامناسب در شهر هزاران چشمه

ولی الله میرزایی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سمیرم نیز در ادامه گفت: پادنا شهر هزاران چشمه دارای آب آشامیدنی نامناسب است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات سمیرم این است که یک میدان میوه و تره بار در شهری که بیشترین باغات سیب را دارد، وجود ندارد.

معدن سرب و روی در کمین دشت لاله‌های واژگون

سیدصدرا موسوی، رئیس شورای اسلامی شهرستان خوانسار اظهار کرد: خوانسار به شهر باغ شهر مشهور است، با وجود دشت لاله‌های واژگون می‌بینیم که مجوز معدن سرب و روی در جوار گلستان کوه داده شده است.

نبود کمربندی و کنارگذر از دیگر مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار به آنها اشاره کرد.

جوانان شهرضا در انتظار شغل

محمد محمدی، رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا اظهار کرد: اشتغال‌ زایی برای جوانان، رسیدگی به مشکل آب شهرضا، نبود نیروی کار اتباع بیگانه از مواردی است که در ارتباط با شهرستان شهرضا باید به آن توجه کرد.

پروژه رفع ترافیک کاشان در انتظار کلنگ زنی

جواد حاج قدیری، رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان در ادامه به مسئله فرونشست زمین در کاشان اشاره کرد و گفت: مدیریت جامع شهری و عدم همکاری ادارات با شورای شهرستان از دیگر مواردی که شهرستان کاشان را با مشکل روبرو کرده است؛ فرمانداری شهرستان هیچ مکانی را به شورای شهرستان اختصاص نداده و جلسات این شورا در شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

موضوع مشکلات مرتبط با اتباع بیگانه از دیگر مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان به آن اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فصل گلاب‌گیری ترافیک و راه بندان یکی از معضلاتی است که در فصل گلاب‌گیری در کاشان به وجود می‌آید، با وجودی که بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی رفع این مشکل فراهم است اما هیچ مسئولی برای کلنگ زنی پل مربوطه اقدام نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: آسفالت اتوبان قم کاشان و کاشان اصفهان هم از دیگر مشکلات مرتبط با این شهرستان است که نیازمند روکش آسفالت و ایجاد کمربندی هستیم.

جاده هرند - اژه نیازمند اقدام مسئولان راه و شهرسازی است

اصغر امینی هرندی، رئیس شورای اسلامی شهر هرند در ادامه از سرعت عمل و مدیریت مطلوب مجموعه مدیریت استان در خصوص پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و نیز مدیریت بین استان اصفهان و استان‌های همجوار تقدیر کرد و افزود: منطقه شرق اصفهان هنوز با مشکل آب مواجه است، همچنین جاده هرند - اژه نیازمند اقدام مسئولان راه و شهرسازی است.

کمبود بودجه شهرداری‌ها و موضوع قیر از دیگر محورهای سخنان رئیس شورای اسلامی شهر هرند بود.

حریم نجف آباد از فلاورجان مشخص نیست

اکبر نوروزی، رئیس شورای اسلامی شهرستان نجف آباد در ادامه اظهار کرد: حریم شهرستان نجف آباد به ویژه با فلاورجان مشخص نیست و نهضت ملی مسکن در این شهرستان حل نشده است.

۴۰۰ منزل ملی سجزی در انتظار تعیین تکلیف مسئولان

حسین حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهپایه در ادامه از عملکرد بنیاد ملی مسکن اظهار گلایه کرد و گفت: حدود ۱۰۰۰ منزل در سجزی وجود دارد که در این میان ۴۰۰ منزل ملی است اما به وضعیت آنها رسیدگی نمی‌شود.

رسیدگی به مشکل جاماندگان از نهضت ملی مسکن

اسماعیل خواجه دهاقانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان دهاقان بر رسیدگی جاماندگان از نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: در تغییر کاربری‌های فضای سبز کارشناسی لازم انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: طرح تفصیلی ابلاغی تجاری‌های ۳۰ ساله حذف شده که مشکلاتی را به وجود آورده است.

همچنین عدم برخورداری روستاهای شهرستان فریدون‌شهر از جاده مناسب و درخواست واگذاری طرح هادی به شهرستان‌ها موضوع دیگری بود که مدنظر قرار گرفت.

شایان ذکر است، در پایان این همایش طوماری از مشکلات کلی شهرستان‌های استان اصفهان به امضای اعضای حاضر رسید تا به دست وزیر کشور برسد.

کد خبر 750112

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر