Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی انتقادها در زمینه واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت به سمت علی محمد احمدی استاندار سوق داده می‌شود که این اقدام در زمان سید موسی خادمی عملیاتی شده است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نیمه دوم سال 96 برخی رسانه‌ها انتقادهای را به علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت وارد کردند در حالی بررسی‌ها نشان می‌هد این اقدام در زمان استاندار سابق انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

27 آبان ماه 96 طی نشستی مسئولان استانی به صورت رسمی از واگذاری 75 هکتار از ارضی پارک زیبا، بکر و دیدنی پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت با هدف احداث مجتمع تفریحی و رفاهی خبر دادند تا نفت صاحب تاسیساتی همچون مجتمع محمود آباد شمال در یکی از زیباترین شهرهای جنوب کشور شود.

بعد از انتشار خبر واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت از سوی برخی سازمان‌های مردم نهاد با فعالیت در حوزه زیست محیطی و همچنین عده‌ای از رسانه‌ها انتقادهای به مسئولان ارشد استان از جمله علی محمد احمدی استاندار و نماینده بویراحمد و دنا صورت گرفت و معتقد بودند که آقای استاندار و نماینده کارمند وزارت نفت بوده ومی‌خواهند دینشان را به زنگنه وزیر ادا کنند.

از روز اول شرط وزارت نفت قبل از هرگونه اجرای عملیات تملک اراضی بوده و همین نیز سبب شده بود مردم دل نگران آینده باشند که چه دلیلی دارد هیچی نشده وزارت نفت مالکیت را می‌خواهد و از این ترس داشتند که نکند وزارت نفت تصمیم دارد خدمات این مجتمع را عمومی نکرده و تنها مختص نفتی‌ها باشد خبری که دیری نگذشت و تایید شد.

مردم کهگیلویه و بویراحمد که از داشته‌های خدادادی خود دل خوش بوده و دل نگران از مسئولان و متولیان امر توسعه هستند که نتوانستند از این مواهب الهی در راستای فراری دادن فقر و بیکاری از این دیار بکار گیرند این روزها حال و روز خوشی ندارند زیرا معتقدند وزارت نفت قراره یکی از داده‌های خداوند به مردم این منطقه را مفت و مجانی بگیرد بدون اینکه در زندگی مردم تاثیری داشته باشد.

مردم کهگیلویه و بویراحمد معتقدند در صورت عمومی نبودن خدمات مجتمع رفاهی وزارت نفت تنها آلودگی هوا نصیبشان می‌شودو خوشی آن برای کارکنان نفت بوده که چند روزی را در یکی از زیباترین مناطق این استان می‌گذرانند در حالی فرزندان این دیار حق استفاده از این مکان را ندارند.

همه این انتقادها در حالی است که لطف الله مسعودی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مکاتبات گذشته سید موسی خادمی استاندار سابق و مجمع نمایندگان با وزارت نفت برای سرمایه گذاری در پارک جنگلی موجود بوده و ربطی به علی محمد احمدی استاندار فعلی ندارد.

در هر حال اینکه چه کسانی پیگیر بودند تا مجتمع تفریحی و رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج احداث شود مهم نبوده بلکه مردم خواهان عمومی شدن خدمات این مجتمع بوده و آن هم در صورتی که تنها اقامتی نباشد بلکه خدمات مناسب رفاهی در کنار آن دیده شود.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، بیان کرد: ۱۱ پروژه دیگر با اعتبار ۶۸۹ میلیارد ریال در حال اجراست و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند. همه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش عملیات و مسئولیت اجتماعی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شوند و امیدواریم دیگر پروژه‌های مرتبط با تولید نیز به‌زودی تکمیل شوند.

وی جابه‌جایی خطوط لوله چاه‌های نزدیک به روستاهای همجوار، ایمن‌سازی روستاهای همجوار، احداث دیوارهای حائل، احداث یا بهسازی جاده‌های دسترسی، حفاظت فیزیکی از تجهیزات و کالاهای شرکت، مقاوم‌سازی سازه‌های حامل، استقرار یا جابه‌جایی جرثقیل‌های فرایندی، احداث فونداسیون ماشین‌آلات فرایندی و تأسیسات فرآورشی، احداث، تخریب و بازسازی پل‌های مواصلاتی، محوطه‌سازی، احداث گودال‌های جمع‌آوری و ساخت مخازن را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تضمین تولید پایدار شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمد نوری ممبینی، سرپرست امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون نیز گفت: احداث یا بهسازی مدارس، ترمیم مسیرهای دسترسی روستایی، احداث پل‌های دسترسی برای تسهیل کشاورزی و تردد دام و خودروهای روستاییان، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های روستاهای همجوار تأسیسات به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم از سوی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

وی همچنین جایگزینی خطوط لوله فلزی با لوله‌های غیرفلزی بعضی چاه‌ها، رنگ‌آمیزی خطوط درون تأسیسات در مجتمع‌های صنعتی، احداث مخازن آب صنعتی در سه مجتمع، احداث خط لوله ۱۰ اینچ انتقال نفت نمکی کم‌فشار مجتمع صنعتی کوپال به مجتمع صنعتی شماره یک مارون، احداث حوضچه‌های استاندارد برای دفع سلج، توسعه سکوهای مواد شیمیایی، بهسازی فونداسیون‌های بتنی در تأسیسات، احداث دیوارهای پیش‌ساخته بتنی اطراف تأسیسات، محوطه‌سازی و آسفالت واحدهای عملیاتی و احداث بالگرد نشین در واحدهای عملیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6097250 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان