Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران آمریکایی که برای یافتن نشانه‌هایی از استفاده ادعایی از سلاح‌های شیمیایی از شهر دوما سوریه بازدید کردند، مدارکی در تأیید اینکه حمله شیمیایی اتفاق افتاده باشد، پیدا نکردند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرنگاران آمریکایی که برای یافتن نشانه‌هایی از استفاده ادعایی از سلاح‌های شیمیایی از شهر دوما سوریه بازدید کردند، مدارکی در تأیید اینکه حمله شیمیایی اتفاق افتاده باشد، پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگاران شبکه تلویزیونی «وان امریکن نیوز نت‌وورک» در جستجوی شواهد و مدارکی در مورد حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما رفتند.
پیرسون شارت خبرنگار این تلویزیون که با نمایندگان مقامات سوریه به دوما رفته بود در گزارشی مستقیم اعلام کرد با ساکنان شهر گفتگو کرده و هیچکس تأیید نکرد که حمله مورد نظر صورت گرفته است.
این خبرنگار گزارش داد: «من با حدود ۱۰ نفر از ساکنان منطقه‌ای که گفته می‌شود حمله شیمیایی ادعایی در آنجا صورت گرفته است، گفتگو کردم. هیچیک از آنان چیزی در مورد حمله شیمیایی نه دیده و نه شنیده است. آن‌ها گفتند در آن روزی که گفته می‌شود حمله صورت گرفته است (هفتم آوریل)، در این منطقه بودند و هیچ چیز غیرعادی مشاهده نکردند.»
وی افزود از ۴۰ تا ۵۰ نفر دیگر در شهر نیز سؤال پرسیده است، اما هیچکس چیزی در مورد این حمله نشنیده بود.
وی توضیح داد: «زمانی که از آن‌ها پرسیدم پس چه اتفاقی افتاده است، گفتند که یک صحنه سازی بود که توسط تروریست‌هایی که آن زمان شهر را اشغال کرده بودند، سازماندهی شده بود. آن‌ها گفتند تروریست‌ها مأیوس شده بودند و برای فرار از ارتش سوریه که آن‌ها را تحت فشار گذاشته بود نیاز داشتند حقه‌ای سوار کنند.»
وی در ادامه گفت: به محلی که گفته می‌شود حمله شیمیایی اتفاق افتاده، رفته است و هیچ مدرکی دال بر آن پیدا نکرده است.
شارپ سپس به بیمارستانی رفت که تحت کنترل تروریست‌ها بود. او وارد اتاقی شد که در ویدئو‌ها گفته می‌شود قربانیان حمله شیمیایی ادعایی در آنجا بودند.
وی توضیح داد: «من با یکی از پزشکانی که در روز حمله سر کار بود صحبت کردم و از او پرسیدم چه دیده است؟ او پاسخ داد که آن روز هم یک روز عادی بود، اما گرد و غبار زیادی وجود داشت. بسیاری از مردم از سرفه و تحریک دستگاه تنفسی شکایت داشتند، اما هیچ علائم دیگری نداشتند. ناگهان یک افراد ناشناسی وارد شدند و فریاد زدند حمله شیمیایی صورت گرفته است. آن‌ها افرادی را همراه آوردند که می‌گفتند تحت تأثیر حمله شیمیایی قرار گرفتند و به آن‌ها آب پاشیدند. پزشکان شروع به رسیدگی به آن‌ها کردند و افراد ناشناس از این صحنه فیلم گرفتند.»
پیرسون شارپ افزود افراد ناشناس به فیلم گرفتن پایان دادند و رفتند و همه چیز تمام شد.
وی گفت: «پزشکان به من گفتند بیمارانی که اینجا بودند هیچ علائمی از یک حمله شیمیایی نداشتند. افراد ناشناسی که آمدند و صحنه سازی کردند نیز حالشان خوب بود.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی

بی‌بی‌سی پس از انتقادهای گسترده به اسناد ادعایی که امروز درباره نیکا شاکرمی از جانباختگان فتنه ۱۴۰۱ منتشر کرده بود، ساعتی پیش در توئیتی نوشت که بی‌بی‌سی خودش این اسناد را «بازسازی» کرده است! - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز بی‌بی‌سی مدعی شد به اسناد فوق‌محرمانه‌ای درباره خانم نیکا شاکرمی دست پیدا کرده است؛ این شبکه در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد باسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اسنادی که با ادعاهای پرطمطراقی مثل «اختصاصی» و «فوق‌محرمانه»! منتشر می‌شد.

از همان ابتدای انتشار این اسناد، کاربران بسیاری با کمی بررسی آنها، به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونتهایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد.

بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آنهم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپهای مبتدی هم از دید کاربران دور نماند.

پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!

و البته این نکته باز هم با تمسخر مضاعف روبرو شد؛ چه آنکه همچنانکه بسیاری نوشته‌اند، اگر قرار باشد چنین ادعایی را باور کنیم، به نحو بسیار ساده‌ای هر  کسی می‌تواند اسنادی را با فوتوشاپ، و البته حرفه‌ای‌تر از بی‌بی‌سی، جعل کند و بگوید که برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده‌اند آنها را بازسازی کرده است!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ «نیکا شاکرمی»
  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • عکس‌| هواداران تراکتور ورزشگاه را پر نکردند!
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی