Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس، یادگاران افتخار آفرین شهدا و امام (ره) هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سردار مراد حسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان صبح امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و رونمایی از تازه های نشریات سال 96 که در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار کرد: یادگاران دوران دفاع مقدس افتخار آفرینان مملکت اسلامی که امروز بعنوان یادگار شهدا و یادگار امام و حافظ ارزش ها تلاش و فعالیت و در رکاب ولایت هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی گفت: انقلاب اسلامی از تلاش پیشکسوتان از ابتدای انقلاب در فراز و نشیب ها، امنیت کشور و خنثی سازی  و حضورشان در صحنه هشت سال دفاع مقدس بهره منده بوده و حضورشان مایه ی خیر و برکت است .

وی درباره لزوم زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی در جامعه عنوان کرد: برای حفظ پویایی و انتقال روحیه انقلابی به نسل‌های دیگر جهت تمدن‌سازی و حفظ استقلال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی باید یاد و خاطره بزرگمردان انقلابی دائماً زنده نگه داشته شود.

 

وی کردستان را زادگاه انسان‌های آزاد اندیش، انقلابی و ایثارگر دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و سیره بزرگان، مجاهدان و شهدای ایثارگر انقلابی یکی از مهمترین عوامل رشد و ارتقای جامعه در حوزه فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است.

سردار حسنی گفت: در سال 96 تلاش فراوانی جهت تالیف 30 عنوان کتاب صورت گرفته است و در نمایشگاه بهمن ماه به نمایش گذاشته شد و سعی می کنیم که در سال 97 نیز بتوانیم با کمک نویسندگان این تالیفات را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: از پیشکسوتان تقاضامندیم در گردآوری خاطرات و استاد به نویسندگان کمک کنند تا بتوانیم برای حفظ پویایی روحیه انقلابی به سنل جوان همچنان یاد و خاطره ی آنها نگه داشته شود.

دفاع از مظلوم ، فلسفه وجودی دین اسلام است

در ادامه ی این مراسم، حج الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هرچه مسئولیت انسان بیشتر باشد نیاز به تقوی و ارتباط ‌گیری با خداوند برای مقابله با لغزش لازم است.

وی با بیان اینکه، تقوای الهی حد و حدود ندارد و موجب پیروزی انسان در مقابل شیاطین انس و جن می‌شود، افزود: تقوا مصونیت می‌آورد و علم راه را باز می‌کند و این چیزی است که مردم باید بیش از هر کسی برای پیروزی بر دشمنان به آن توجه کنند.

به گفته ی وی، موشک پرانی آمریکا نشان داد که این کشورها همواره به دنبال مسائل مادی هستند .

حجت الاسلام شاهرودی تاکید کرد: آمریکا و متحدانش به بهانه مقابله با سلاح شیمیایی و بدون اثبات این اتهام به سوریه حمله نظامی کردند، اما اینکه از ۱۱۰ موشک شلیک شده حداقل ۷۳ موشک در هوا منهدم شد سرشکستگی ترامپ و متحدان آمریکا را در پی داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، دفاع از مظلوم را فلسفه وجودی دین اسلام دانست و گفت: ایران اسلامی براساس نوع حکومت دینی که دارد، دفاع از مظلومان در هر جایی از دنیا را اصل اساسی می بیند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان استان در حوزه ی دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی