Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@18:02:51 GMT

هنر جلوه‌های ویژه درسکانس‌های بالن «پایتخت» +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۵۳۶۱

هنر جلوه‌های ویژه درسکانس‌های بالن «پایتخت» +تصاویر

در سریال پایتخت ۵ شاهد صحنه‌های زیادی بودیم که با استفاده از تکنیک جلوه‌های ویژه بصری ساخنه شده بود. مدیر جلوه‌های بصری این سریال فرید ناظر فصیحی نشان داد که می‌توان از این تکنیک در محصولات ایرانی هم در حد قابل قبولی استفاده کرد.

عصر ایران:  در سریال پایتخت ۵ شاهد صحنه‌های زیادی بودیم که با استفاده از تکنیک جلوه‌های ویژه بصری ساخنه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر جلوه‌های بصری این سریال فرید ناظر فصیحی نشان داد که می‌توان از این تکنیک در محصولات ایرانی هم در حد قابل قبولی استفاده کرد.

جلوه‌های ویژه بصری (Visual effects) یا مخفف انگلیسی: VFX در صنعت ساخت فیلم به اقداماتی برای ایجاد یا دستکاری در نما‌های مختلف گفته می‌شود.

جلوه‌های ویژه بصری در واقع ترکیبی از نما‌های واقعی و تصاویر غیر-واقعی از محیط است و به دلیل اینکه ساخت محیط واقعی به آن شکل، غیرعملی، گران و خطرناک است از جلوه‌های بصری استفاده می‌شود. امروزه این تصاویر با استفاده از نرم‌افزار‌های ساخت پویانمایی و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام می‌شود.

قبل از آن که رایانه‌ها قادر به تولید چنین تصاویری باشند نیز فیلم سازان جلوه‌های ویژه سینمایی فراوانی را می‌ساختند. آن‌ها برای ساخت این جلوه‌ها از مدل‌های گچی، نمونک‌های مقوایی، عروسک‌ها و مدل‌های کوچک شده استفاده می‌کردند.

البته مفهوم (Special Effects) به معنی جلوه‌های ویژه میدانی با Visual Effects به معنی جلوه‌های ویژه بصری را نباید با هم اشتباه گرفت. جلوه‌های ویژه میدانی آن است که توسط بدلکاران و در میادین به‌طور واقعی اجرا می‌شوند.

امروزه اگر ساخت یک جلوه در مقابل دوربین بطور زنده غیرممکن یا دارای هزینه زیادی باشد از جلوه‌های ویژه بصری استفاده می‌شود. جلوه‌های ویژه شامل کامپوزیت، روتوسکوپی، انیمیشن، ترکینگ، پرده آبی یا سبز و ...  
نمونه‌های هم از فیلم‌های خارجی را مرور می‌کنیم:   لینک کوتاه خبر: farda.fr/003MsS

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق گنبد شیشه ای و موهوم رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی طی پیامی عملیات وعده صادق را گوشه‌ای از جلوه قدرت نظامی جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی در این پیام آورده است: پاسخ سخت و کوبنده سپاه اسلام به اذن پروردگار بارقه امید را در جبهه مقاومت جلوه گر ساخت.

گنبد شیشه‌ای و موهوم را فروریخت.

فرمان فرمانده کل قوا نشان داد که اسرائیل خانه سست بنیان بود که در پرتو غوغای غول‌های رسانه‌ای به وانمود قدرت و شوکت می‌پرداخت.

آنچه رخ داد، که اندک جلوه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی بود نه تنها صهیونیسم که حامیان وی از غرب و همراهان وی از عرب را بی آبرو ساخت.

پگاه فتح و پیروزی بر مدار برمدار نصرت الهی، پگاه حمد خدای سبحان است، «فسبح بحمد ربک».

آنچه از غیور مردان سپاه اسلام انجام گرفت پاسخ بود، انشاالله انتقام سخت و بزرگ در راه است. خدا قوت مردان عزت و غیرت.

«نصرمن الله و فتح قریب»

کد خبر 6080089

دیگر خبرها

  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)
  • عملیات وعده صادق گنبد شیشه ای و موهوم رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • عملیات وعده صادق گنبد شیشه‌ای را فروریخت
  • عکس| تغییر چهره «زن رحمت» در سریال پایتخت بعد از ۵ سال
  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • واکنش آیت‌الله ملک حسینی به عملیات "وعده صادق"
  • نخستین تصویر بازیگر پایتخت و امین حیایی در یک کمدی جدید
  • سعید آقاخانی چطور «نون‌خ۵» را محبوب نگه می‌دارد؟
  • هوش مصنوعی در سریال جدید ده‌نمکی
  • هوش مصنوعی در سریال جدید ده نمکی |‌ تصاویر