Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا احتمال دارد صلاحیت پامپئو برای تصدی پست وزارت خارجه را تأیید نکند، اما رهبران جمهوری‌خواه کنگره تلاش دارند تا هرچه سریعتر رأی تأیید صحن سنا را برای وی کسب کنند. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره تأیید یا عدم تأیید نامزدی مایک پامپئو از سوی سنای آمریکا برای تصدی وزارت خارجه آمریکا به اوج خود رسیده است، رهبران جمهوری‌خواه سنا تلاش دارند تا رأی‌گیری درباره نامزدی پامپئو هر چه زودتر و طی یک هفته آتی در صحن سنا انجام شود؛ هرچند که کمیته تخصصی روابط خارجی سنا احتمالا رأی منفی به نامزدی پامپئو خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پولیتیکو، در نشست اخیر بررسی صلاحیت پامپئو در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، دموکرات‌ها قویا به مخالفت با نامزدی وی برخواستند. با این حال، سناتور جان تون، نفر سوم جمهوری‌خواهان در سنا می‌گوید: «وی وقتی به صحن سنا برود، رأی تأیید [اعتماد] را کسب خواهد کرد».

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز به خبرنگاران گفت که پیش‌بینی می‌کند که این کمیته در اوایل هفته آتی درباره صلاحیت پامپئو رأی‌گیری کند و زمینه را برای رأی احتمالی سنای این کشور پیش از آغاز تعطیلات فصلی آن در 27 آوریل آماده کند.

به نوشته پولیتیکو تا کنون سابقه نداشته است که یک نامزد تصدی یکی از مناصب دولت آمریکا در شرایطی که از سوی کمیته تخصصی رد شده است، بتواند تأیید صحن سنا را کسب کند. از جمله نمونه‌های این ماجرا می‌توان به جان بولتون اشاره کرد که در سال 2005 کمیته تخصصی به نامزدی وی برای تصدی سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل رأی منفی داد و هرچند به صورت موقت و در زمان تعطلات کنگره عهده‌دار این سمت شد، اما نهایتا نتوانست تأیید صحن سنا را کسب کند و از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اما علیرغم مشکلات احتمالی پیش‌روی پامپئو، رهبران حزب جمهوری‌خواه تلاش دارند کار تأیید وی را به پیش ببرند. سناتور جان باروسو از اعضای جمهوری‌خواه سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: «مهم است که وی بتواند رأی تأیید صحن سنا را کسب کند، و من فکر می‌کنم که وی تأیید خواهد شد».

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا سنای آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا سنای آمریکا اخبار آمریکا حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی

تین نیوز

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان از برنامه دولت این کشور برای جذب سرمایه خارجی به منظور توسعه زیرساخت های ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه ترند آذربایجان، سمیر شریفوف در حاشیه برگزاری نشست مشترک راه آهن های جمهوری آذربایجان و گرجستان در تفلیس، به خبرنگاران گفت: پروژه های ما با بانک توسعه آسیایی از جمله بخش های حمل و نقل و زیرساخت، با تمرکز قوی بر حمل و نقل در حال پیشروی است. در حال حاضر، ما به دنبال جذب سرمایه برای عملیاتی سازی ابتکارات خود در زمینه توسعه زیرساخت، دیجیتال سازی حمل و نقل ریلی و مدیریت پایدار این بخش ها هستیم.

جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کریدور میانی، طی ماه های گذشته اقدامات موثری در زمینه توسعه این کریدور انجام داده که از جمله، می توان به ساخت بندر خشک الت در نزدیکی باکو و با همکاری کشورهای ترک زبان حاشیه دریای خزر اشاره کرد.

اکنون، با اهمیت یافتن بیشتر مسیر کریدور میانی به عنوان شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب و در سایه نا امنی ایجاد شده در منطقه دریای سرخ، به نظر می رسد کشورهای مسیر از جمله جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در حال افزایش تلاش های خود به منظور توسعه این کریدرو و ظرفیت های حمل بار آن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد