Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان: آغاز فعالیت‌های کشاورزی و چرای دام در مناطق روستایی افزایش یافته و همین موضوع موجب افزایش حضور انسان‌ها در طبیعت شده است.وی با اشاره به اینکه حضور انسان‌ها در طبیعت حیوانات وحشی چون پلنگ، گرگ و ... را تحریک به حمله می‌کند، افزود: در برخی از شهرستان‌های استان حمله گرگ به دلیل بر هم خوردن نظم طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه برای نمونه در شهرستان خدابنده نظم طبیعت با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت برخی گونه‌ها به خطر افتاده است، تصریح کرد: جمعیت حیواناتی چون گراز، خرگوش، روباه و ... که در زنجیره غذایی گرگ‌ها قرار دارند به دلیل شکار بی‌رویه و ورود انسان‌ها به طبیعت به شدت کاهش یافته که همین موضوع امنیت و تغذیه حیوانات وحشی را به شدت به خطر انداخته است.

باقری با اشاره به اینکه در ایام بهار برخی از گرگ‌ها برای تامین غذا به روستاها مراجعه می‌کنند، افزود: عدم توجه اهالی روستاها به هشدارها نیز خود عاملی در زمینه افزایش خطر حمله این حیوانات وحشی به انسان‌ها و جوامع انسانی است.

وی به اهالی روستاها توصیه کرد از سپردن گله به خردسالان و افراد سالخورده خودداری کنند و افزود: به همراه داشتن سگ در کنار گله نیز خطر حمله گرگ به گوسفندان را کاهش می‌دهد.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه نباید گله گوسفندان در تاریکی شب و صبح زود به چرا برده شود، عنوان کرد: باید محل نگهداری دام دارای شرایط حفاظتی باشد.

باقری با اشاره به اینکه طی سال‌جاری یک مورد حمله گرگ در شهرستان ماهنشان گزارش شده است، گفت: حمله گرگ در زنجان طی سال گذشته 13 نفر را در مناطقی چون طارم، خدابنده و زرین‌آباد مصدوم کرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته یک مورد حمله پلنگ نیز در استان زنجان گزارش شده است، عنوان کرد: در این مورد فرد مضروب عملا وارد زیستگاه حیوانات شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در فصل بهار به دلیل زاد و ولد این حیوانات به شدت به دنبال غذا هستند، اضافه کرد: همین موضوع زمینه حضور گرگ‌ها برای تهیه غذای بی‌دغدغه را فراهم می‌کند.

باقری با بیان اینکه در فصل بهار احتمال زنده‌گیری توله‌های گرگ برای جفت‌گیری با سگ‌ها و همچنین نگهداری آنان افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: سال گذشته دو مورد از این گونه زنده‌گیری‌ها توسط محیط زیست استان زنجان شناسایی و با متخلفان بر خورد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام برای خود افراد و خانواده آنان دارای خطر بوده و پیشنهاد می‌شود، افراد مطلع از متخلفانی که اقدام به زنده‌گیری گرگ‌ها می‌کنند موضوع را با محیط زیست استان زنجان در میان گذارند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان مدیر روابط عمومی روستائیان اداره کل محیط زیست خطر حمله گرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی