Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:34:46 GMT

افزایش ۱۸ درصدی قیمت لوازم خانگی بدون مجوز قانونی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۵۷۹۳

افزایش ۱۸ درصدی قیمت لوازم خانگی بدون مجوز قانونی

در حالی که هنوز هیچ گونه مجوز قانونی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده، شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی بدون مجوز، قیمت‌های پخش خود را بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش داده‌اند.

خبرگزاری فارس: لوازم خانگی به دلیل واردات مواد اولیه و قطعات از جمله کالا‌هایی است که قیمت آن به شدت، متاثر از قیمت دلار است، بنابراین هر گونه تلاطم ارزی بر این بازار و قیمت‌های آن موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در چند ماه اخیر به دلیل التهابات بازار ارز این بازار نیز دچار تلاطماتی شد به طوریکه از هفته گذشته برخی واحد‌های صنفی به دلیل عدم عرضه کالا توسط شرکت‌های لوازم خانگی و عدم عرضه لیست جدید قیمت‌ها ترجیح دادند واحد‌های خود را موقتا تعطیل کنند.

البته اکثر فروشگاه‌های عرضه لوازم خانگی باز هستند، اما عملا به دلیل عدم مراجعه مشتری و عدم عرضه کالا توسط شرکت‌های لوازم خانگی دادوستدی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید اگرچه بانک مرکزی از هفته گذشته با تدوین و ارائه بخشنامه‌های متعدد در صدد کنترل بازار ارز اقداماتی انجام داده و در یک اقدام دفعتی قیمت ارز را با ۴۲۰۰ تومان تک نرخی اعلام کرد، اما هنوز شرکت‌های لوازم خانگی از شوک افزایش قیمت ارز در ماه‌ها و هفته‌های اخیر خارج نشده و خود را با قیمت ۴۲۰۰ تومانی ارز تطبیق نداده است.

به گفته فعالان این بازار اکثر شرکت‌های لوازم خانگی بدون ارائه لیست جدید قیمت به واحد‌های صنفی، قیمت‌ها را بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش داده‌اند.

فعالان بازار لوازم خانگی که عدم عرضه کالا توسط شرکت‌ها به بازار گلایه‌مند هستند، می‌گویند: «اگر هم در این شرایط کسادی بازار مشتری به ما مراجعه کند، جوابگوی تقاضای وی نیستیم و در صورتی می‌توانیم نیاز مشتری را برطرف کنیم که آن کالا را در فروشگاه خود داشته باشیم.»

همچنین برخی از شرکت‌ها بدون ارائه لیست جدید قیمت تخفیف‌های خود را به خریداران عمده لوازم خانگی کم کرده‌اند و بدون اینکه افزایش قیمتی در کالای تولیدی خود داده باشند از سود خریداران عمده کاسته‌اند که در مقابل خریداران عمده این بخش را از مصرف کننده اخذ می‌کنند.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در این باره به فارس گفت: «شرکت‌های لوازم خانگی اعلام کرده‌اند که نهایتا اول اردیبهشت اجناس خود را به بازار عرضه می‌کنند.»

وی بیان داشت: «البته شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش ۱۰ درصدی قیمت درخواست داشته‌اند و به همین دلیل هنوز معلوم نیست که کالای جدید با قیمت سال ۹۶ به بازار عرضه شود و یا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.»

این گزارش می‌افزاید بعد از اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار در هفته گذشته خریداران لوازم خانگی منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی هستند و شرکت‌ها هم منتظر دریافت حواله دلار ۴۲۰۰ تومانی از دولت برای کاهش قیمت هستند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Msd

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار