Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:50:12 GMT

تصاویر: دشت بی‌نظیر داناکیل در اتیوپی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۵۷۹۴

تصاویر: دشت بی‌نظیر داناکیل در اتیوپی

چشمه های آب سولفور، آتش فشان‌ها، چشمه های آب گرم، دشت های نمکی، برکه های اسیدی و دریاچه های مملو از آبهای معدنی رنگارنگ زیبایی خاصی به دشت داناکیل در اتیوپی بخشیده است. 

سرویس عکس و فیلم فردا: در منطقه آفار در شمال اتیوپی دشتی وسیع به نام داناکیل گسترده شده است. این دشت در ارتفاع ۱۲۵ متر پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد و با میانگین دمای ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ سانتیگراد (دمای ۵۰ درجه نیز در آن ثبت شده است) یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است.  

چشمه‌های آب سولفور، آتش فشان‌ها، چشمه‌های آب گرم، دشت‌های نمکی، برکه‌های اسیدی و دریاچه‌های مملو از آب‌های معدنی رنگارنگ زیبایی خاصی به این منطقه از زمین بخشیده است.  

فعالیت‌های آتشفشانی سبب گرم شدن آب‌های معدنی می‌شود و آن‌ها به همراه خود سولفور و آهن را به سطح زمین می‌آورند و ردی از رنگ‌های زرد، سبز و نارنجی بر جای می‌گذارند. در ادامه با چشم‌اندازهاب زیبای این منطقه آشنا می‌شوید.

منبع: Atlantic

 

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003MsA

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899010

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است