Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلندپایه آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا، پیشنهاد اولیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای استقرار گارد ملی این کشور در امتداد مرزهای مکزیک را رد کرده است.

با این حال، وی در هفته گذشته گفته بود منابع مالی فدرال از جانب دونالد ترامپ برای تقویت گارد ملی در ایالت کالیفرنیا را خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که فرماندار کالیفرنیا از نقش نیروهای گارد ملی در این ایالت انتقاد کرده و گفته است این نهاد نظامی به جای دستگیری مهاجران غیرقانونی که وارد این ایالت شده اند، باید تنها بر جرائم مربوط به مرزهای آمریکا نظارت کند.

قائم مقام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد براون با این پیشنهاد اولیه مخالفت کرده است. وی افزود: «فرماندار اعلام کرده است پیشنهاد ما در حال حاضر قابل دفاع نیست.»

او در ادامه گفت: «ما این درخواست را به طور قانونی بیان کردیم که پس از طی سلسله مراتب آن دریافتیم فرماندار قصد شرکت در این طرح را ندارد.»

بر اساس این پیشنهاد اولیه، باید 237 نیروی گارد ملی آمریکا در بخش جنوب کالیفرنیا مستقر می‌شدند و به انجام ماموریت‌های مختلف می‌پرداختند. یک مقام آمریکایی در این‌باره گفت: «گارد ملی کالیفرنیا اعلام کرده است در حال حاضر قصد انجام این ماموریت‌ها را ندارد.»

ترامپ در روزهای گذشته اعلام کرد قصد دارد هزاران نیروی گارد ملی آمریکا را به مرزهای جنوبی آمریکا بفرستد. وی گفته بود تا زمانی که پروژه احداث دیوار در مرز مکزیک کامل شود، نیروهای گارد ملی در مناطق مرزی باقی خواهند ماند.

در صورت اجرای کامل این فرمان، ممکن است نزدیک به 4 هزار نفر از نیروهای گارد ملی در امتداد مرزهای مکزیک و در 4 ایالت آمریکا مستقر شوند.

اکنون مقامات آمریکایی اعلام کرده اند 960 نیروی گارد ملی در مناطق مرزی آمریکا مستقر شده اند. ایالت تگزاس بیشترین نیروهای گارد را به خود اختصاص داده است به طوری که 650 تن از این نیروها به مرز مکزیک فرستاده شده اند. این در حالی است که ایالت آریزونا 250 نیرو و ایالت نیو مکزیکو نزدیک به 60 نیروی گارد ملی را به این مناطق اعزام کرده اند.

کالیفرنیا در خط مقدم مقاومت در برابر سیاست‌های دولت ترامپ قرار دارد. این ایالت که دموکرات‌ها در آن حضور بیشتری دارند، بارها از دولت فدرال آمریکا بر سر مسائل گوناگون در دادگاه شکایت کرده است. تغییر در قوانین محیط زیست در آمریکا یکی از این موضوعات شکایت را تشکیل می‌دهد.

بسیاری از شهرها در ایالت کالیفرنیا، مانند لس آنجلس، به «شهرهای پناهگاه» معروف شده اند که از نهادهای محلی اجرای قانون (مانند نیروهای پلیس ایالتی) درخواست می‌کنند درباره وضعیت حقوقی شهروندان خود به نیروهای فدرال اطلاعات ندهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان