Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
به گزارش خبرگزاري فارس، فولاد خوزستان در فصل جاري توانست عملکرد خوبي از خود ارائه کند و برخلاف 2-3 سال اخير که همواره در نيمه پائين جدول بود امسال تا آخرين روزها براي کسب سهميه تلاش کرد.
با وجود اين عملکرد خوب فولاد خوزستان از سوي هواداران خود تحت فشار قرار داشت و بارها از بخشي از ورزشگاه صداي نارضايتي بلند شد که اين مسئله در نوع خود عجيب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عليرضا اژدري‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد شرايط فولاد و حواشي اخير صحبت‌هاي زير را انجام داد.
* به هدف‌گذاري‌مان در ابتداي فصل رسيديم
اژدري‌زاده در مورد اينکه آيا به هدفي که در فصل جاري داشتند رسيدند، گفت:به پايان فصل نزديک مي‌شويم و مسابقات در حال اتمام است. خوشبختانه به هدف‌گذاري‌مان در ابتداي فصل رسيديم و سعي ما بر اين است که تا جايي که در توانمان هست حداکثر امتياز را کسب کنيم و از برنامه‌اي که داشتيم جلوتر برويم. ما هميشه در اول فصل هدفگذاري مي‌کنيم و بر اساس آن حرکت مي‌کنيم. واقعيات را در نظر مي‌گيريم و بر همان اساس برنامه ريزي مي‌کنيم. در نيم فصل اول عملکرد بهتري داشتيم و همين مسئله توقعات را بيشتر کرد. چيزي که عقل و منطق مي‌گويد اين است که ما بر اساس داشته‌هايمان در اول فصل هدف گذاري کرديم و در صورت امکان مي‌خواستيم از اهدافمان هم پيشي بگيريم. ما 6 تيم در رده‌هاي مختلف داريم. خوشبختانه تيم نونهالان، جوانان و اميدمان نايب قهرمان کشور شدند که اين يک افتخار بسيار خوب است. نوجوانان ما در هفته آينده مرحله نهايي مسابقات را برگزار مي‌کنند. تيم بزرگسالان هم دو بازي ديگر در پيش دارد و اميدوارم فصل را به خوبي خوشي به اتمام برسانيم.
*از پورموسوي و کادرفني تشکر مي‌کنم
وي افزود: لازم مي‌بينم که از کادرفني و در راس آن سيد سيروس پورموسوي تشکر کنم. آنها با تمام وجود برنامه ريزي کردند و بازيکنان در همه مسابقات با نهايت توان تلاش کردند و تا جايي که توانستند به اهداف باشگاه دست يافتند. از هيأت مديره باشگاه، کارخانه فولاد خوزستان و... که تمام و کمال پشتيبان ما بودند تشکر مي‌کنم.
* با فعاليت يک جبهه چند جبهه ديگر عليه آن موضع مي‌گيرند
مديرعامل فولاد خوزستان در مورد اينکه سکوها در فصل جاري خيلي عليه تيم موضع گرفتند و در بازي با ذوب آهن هم اين اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: در فولاد 5-6 جبهه داريم که اگر هر طرف مشغول به کار شوند جبهه‌هاي ديگر دست به مخالفت مي‌زنند و در اين راستا روي سکوها هم عواملي دارند. چيزي که رسالت ما است اين است که بر اساس سياست کلان شرکت فولاد که مالک باشگاه است قدم برداريم. بر اين اساس حرکت مي‌کنم و گزارش عملکردمان را به مالک باشگاه عرضه مي‌کنيم. حواسمان به هواداران واقعي و افراد دلسوزي که فولاد را دوست دارند هست و براي آنها احترام ويژه‌اي قائل هستيم. تلاش مي‌کنيم با بهترين نتيجه آنها را خوشحال کنيم. وقتي به بودجه‌ تيم‌هاي اول و دوم جدول نگاه مي‌کنيم متوجه مي‌شويم که تفاوتي به اندازه زمين تا آسمان وجود دارد. هر چقدر پول بدهيد همانقدر هم آش مي‌خوريد. سياستي که ما به خرج داديم براي استان خوزستان بسيار مفيد خواهد بود. 
*95 درصد تيم امسال بومي بودند
وي در مورد اينکه فولاد خوزستان امسال جوانگرايي کرده است، گفت: اگر دوستان توجه کنند اين حرکت را تحسين مي‌کنند. سياست امسال ما همانند سال قبل بومي گرايي بوده است. تيم بزرگسالان ما 95 درصد بومي استان است. کادرفني هم همين شرايط را دارد. در فوتبال دنيا باشگاه‌هايي که داراي آکادمي هستند سعي مي‌کنند بازيکنان را به تيم بزرگسالان تزريق کنند تا هم از لحاظ اقتصادي از اين امر بهره ببرند و هم از توانايي آکادمي خود استفاده کنند. سه سال است که بر اساس صلاحديد باشگاه سعي کرديم تمامي بازيکنان و کادرفني که جذب مي‌کنيم بومي استان باشند. با اين کار هزينه‌اي که صورت مي‌گيرد در اختيار مردم استان است. مي‌دانيد فقر زيادي در استان وجود دارد و ما با اين کار با يک تير دو هدف زديم. بازيکنان بومي که مستعد هستند و وضع مالي مناسبي ندارند به پيشرفت مي‌رسند و در آينده مي‌توانند از لحاظ مالي هم شرايط خوبي داشته باشند. اعتقاد داريم اين سياست بسيار خوب است و اين کار فرصتي براي استاني است که شايد بالاي 60-70 درصد مردم آن در فقر به سر مي‌برند. اين کار دعاي خير را براي افرادي که به دنبال خدمت به فوتبال خوزستان هستند به همراه دارد.
* استقلال و پرسپوليس کمتر از 100 ميليارد هزينه نکردند
اژدري‌زاده در پاسخ به اين سوال که پورموسوي در مصاحبه خود در واکنش به شعار ها عليه مديريت اعلام کرد اژدري‌زاده نمي‌تواند به زمين بيايد و گل بزند؟ اظهار داشت: ظرفيت ورزشگاه غدير 50 هزار نفر است و معمولا 2-3 هزار نفر به ورزشگاه مي‌آيند. در اين شرايط 40-50 نفر معترض مي‌شود و نمي‌توان گفت آنها همه هواداران باشگاه هستند. برخي از اين افراد سن کمي دارند و تحت تاثير برخي تحريکات صورت گرفته قرار مي‌گيرند. خيلي از اين افراد شايد نتوانند به خوبي مسائل را تحليل کنند و تحت تاثير تحريکاتي مثل اينکه فولاد بايد قهرمان شود و کسب سهميه کند قرار بگيرند. اول شدن و کسب سهميه نياز به ابزار خاص خودش دارد. درخواست مي‌کنم يک روز هزينه‌هاي تيم قهرمان و مثلا استقلال را بررسي کنيد. مطمئنا اين دو تيم با مربيان و بازيکنان خوب خارجي که جذب کردند کمتر از 100 ميليارد هزينه نداشتند. تمام اين کارها هزينه‌هايي به همراه دارد. با بودجه کم مي‌توان کار خوب کرد اما بايد قدم به قدم جلو رفت. امسال تيم ما نسبت به قبل جوانتر بود و خيلي از بازيکنان تغيير کردند. تيم نياز به زمان دارد تا بتواند به شرايط تاکتيکي هماهنگي برسد. پورموسوي درست مي‌گويد. اهداف ما کاملا مشخص است. هماهنگي و صميميت خوبي بين بازيکنان و کادرفني وجود دارد. همه تلاش مي‌کنند تا بهترين نتيجه را بگيرند. 
* فدراسيون به جاي جريمه مالي باشگاه‌ها تيم‌ها را از حضور هواداران محروم کند
مدير عامل باشگاه فولاد خوزستان ياد آور شد: صدا و سيما فوتبال‌هاي خارجي را به طور کامل پخش مي‌کند. گاهي مي‌بينيم تيمي 3-4 گل دريافت مي‌کند اما هواداران در نهايت در پايان مسابقه تيم خود را تشويق مي‌کنند. اين خيلي با رفتار غير حرفه‌اي و احساسي که گاهي در ورزشگاه‌هاي ايران اتفاق مي‌افتد فرق دارد. هوادار و تماشاگر فوتبال حق اعتراض دارد اما هيچ کسي حق توهين به ديگري را ندارد. به داور، بازيکن، مربي، مدير و ... نبايد توهين کرد. از فدراسيون درخواست مي‌کنم به جاي اينکه بعد از فحاشي به داور باشگاه جريمه مالي شود تيم را از بازي با حضور هوادار محروم کنند. بايد فرهنگ سازي شود. اگر يک سال اين کار را انجام دهيم و هوادار بداند در قبال کار غير معقول و ناهنجار خود جريمه مي‌شود کم کم فرهنگ سازي مي‌شود و ورزشگاه‌ها فضاي بهتري پيدا مي‌کنند. خيلي از هواداران و علاقمندان فوتبال به دليل جو موجود در ورزشگاه و حضور برخي افراد که فحاشي مي‌کنند به ورزشگاه‌ها نمي‌آيند. بايد به سمتي برويم که کسي حق توهين به ديگري را نداشته باشد. هيچ کدام از عوامل برگزاري بازي از نفر اول باشگاه گرفته تا بازيکن و مربي و... نبايد مورد بي احترامي قرار بگيرند.
*هواداران هم بايد از فوتبال اروپا الگو بگيرند
وي افزود: رسانه‌ها بايد فرهنگ سازي کنند و نبايد اخبار مربوط به فحاشي را پوشش دهند. در اين شرايط کم کم فوتبال به شرايط استاندارد مي‌رسد. اعتراض را با فحاشي متفاوت مي‌دانم. ما در فوتبال از اروپا الگو بر مي‌داريم هواداران هم بايد از رفتار هواداران اروپايي الگو بگيرند. در اروپا اعتراض با زدن سوت و دست ابراز مي‌شود. در فوتبال هم برد هست و هم باخت. اين مسئله دليل بر اين نيست که کسي بخواهد فحاشي کند. فوتبال اين نيست که تيمي در خانه بازنده نشود.
*افرادي که هتاکي کردند از جايي تحريک شدند
اژدري‌زاده يادآور شد: اينکه يک عده هتاک هستند دليل بر اين نيست که يک تيم هميشه برنده شود. افرادي که اين رفتار را کردند از جايي تحريک و شارژ شدند. ذوب آهن را در خانه خودش برديم. در بازي بازگشت مقابل اين تيم با شرايط بد جوي به تساوي رسيديم. به جاي اينکه تيم را تشويق کنند تا در ادامه مسابقات روحيه داشته باشد شروع به فحاشي کردند. افراد بزرگتر و داراي قدرت تحليل بيشتر نبايد اجازه دهند افرادي که سن کمتري دارند تحريک شوند و اقدام به فحاشي کنند. بايد همه براي اين اتفاق فرهنگ سازي کنند تا ورزشگاه‌هاي ما روز به روز بهتر شوند. تنها راه جلوگيري از اين اتفاق اين است که به جاي جريمه مالي باشگاه‌ها بعد از فحاشي هواداران را از حضور در ورزشگاه محروم کنند. همه عوامل حاضر در فوتبال و همه انسان‌ها محترم هستند و نبايد به کسي فحاشي کرد. هيچ کسي حق فحاشي به ديگري را ندارد. رسانه‌ها بايد پيش قدم شوند و در موج افراد قليلي که فحاشي مي‌کنند قرار نگيرند. اگر اين کارها را بکنيم مي‌بينيم که کم کم شرايط ورزشگاه‌ها بهبود پيدا مي‌کند و وضعيت بهتر خواهد شد.
* بر اساس سياست‌هاي مالک باشگاه در مورد آينده تيم تصميم مي‌گيريم
مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به اين سوال که تکليف همکاري با پورموسي در فصل آينده چيست، گفت: قرارداد ما با پورموسوي دو ساله است اما در هر صورت فصل بايد تمام شود و کنار يکديگر بنشينيم و صحبت کنيم. هيأت مديره جلسه بگذارد و مالک شرکت هم ارزيابي و تصميم گيري کند. بر اساس سياست کلاني که به ما ابلاغ مي‌شود تيم را مي‌بنديم. در اين چند سال بر اساس سياست کلان مالک باشگاه کار کرديم. به غير از آن من و پورموسوي نمي‌توانيم کاري انجام دهيم. همه ما بر اساس سياست‌هاي مالک باشگاه عمل مي‌کنيم. اگر امکانش باشد تلاش مي‌کنيم تيم را قوي تر ببنديم.
* فوتبال ايران شوره‌زاري است که فقط يک گل به نام فولاد دارد
وي يادآور شد: باز هم تاکيد مي‌کنم براي خدمت به استان بايد همچنان بازيکنان بومي را حفظ کنيم و به محصولات آکادمي اطمينان کنيم. بايد اين نفرات را براي سال‌هاي بعد پروش دهيم. فوتبال ايران مثل شوره‌زاري است که يک گل در آن قرار دارد که فولاد خوزستان است. فولاد آکادمي خوبي دارد و از محصول اين آکادمي هر سال استفاده مي‌کند و تيم‌هاي آکادمي آن هم هميشه بهترين نتيجه را مي‌گيرند. بازيکنان بزرگي در آينده از آکادمي فولاد پرورش خواهد يافت و شرايط روز به روز بهتر مي‌شود.
* به عملکرد تيم ملي در جام جهاني اميد زيادي دارم
بايد در پايان صحبت‌هايم بگويم که به عملکرد تيم ملي در جام جهاني 2018 روسيه اميد زيادي دارم. بلافاصله بعد از اتمام ليگ اردوهاي تيم ملي طبق برنامه کارلوس کي‌روش بايد آغاز شود و با کسب يک آمادگي مناسب نتايج خوبي در اين مسابقات بگيريم. خواهش مي کنم رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانيم با يک حميت و هم نوايي و کار گروهي تيم ملي نتايج خوبي بگيرد و از اين مسئله همه در کنار هم لذت ببريم.
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و فولادخوزستان در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اولین خرید استقلال برای فصل جدید مشخص شد

دو تیم در هفته‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشتند، تی‌تی‌ها با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند و در ۵ دیدار اخیر خود رنگ برتری را ندیده‌اند و تنها موفق به کسب ۳ امتیاز شدند. فولاد هم با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است و شرایط بحرانی‌ دارد. آن‌ها برای بقا در لیگ می‌جنگند، شاگردان عبدالله ویسی در ۸ دیدار اخیر نتوانسته‌اند به برتری دست پیدا کنند.

این دو تیم تاکنون ۴۰ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم فولاد ۱۵ برد و سهم تراکتور ۱۲ برد و ۱۳ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. فولاد موفق شده ۴۹ گل را مقابل تراکتور به ثمر برساند و در مقابل تراکتور ۴۵ بار دروازه فولاد را باز کرده است. در ۱۰ تقابل اخیر دو تیم نیز سهم هر کدام از تیم‌ها ۳ برده بوده و چهار دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

تی‌تی‌ها آخرین بار در سال ۱۳۹۷ موفق شدند فولاد را در اهواز مغلوب کنند. دیدار رفت دو تیم با برتری ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید، سیدمهدی حسینی هر ۲ گل تی‌تی‌ها را در آن دیدار به ثمر رساند.

اما جالب است بدانید در لیست تراکتور و فولاد هفت بازیکن حضور دارند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را دارند که امروز برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

به نظر می‌رسد حمید مطهری تراکتور را با آرایش ۳-۳-۴ روانه میدان می‌کند. حسین پورحمیدی در چهارچوب دروازه این تیم قرار می‌گیرد و به دنبال ثبت پانزدهمین کلین‌شیت فصل خود است. عارف آقاسی و شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تراکتور را تشکیل می‌دهند.

مهدی شیری در جناح راست و محمد نادری در جناح چپ خط دفاعی تراکتور را تکمیل می‌کند. سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز مثلت خط میانی را تشکیل می‌دهند؛ جایی که به نظر می‌رسد مهدی حسینی عقب‌تر از ریکاردو و واگنین به عنوان تک هافبک‌ دفاعی این تیم در میانه میدان بازی کند. امیرحسین حسین‌زاده در جناح راست و مهدی هاشم‌نژاد در جناح چپ پشت سر رحمان جعفری ۱۱ بازیکن منتخب مطهری را برای این دیدار تشکیل می‌دهند.

ترکیب احتمالی تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229596 برچسب‌ها تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • تراکتور به سهمیه آسیا و فولاد به سقوط نزدیک‌تر شدند
  • گل قیچی برگردان زیبای شجاع خلیل زاده مقابل فولاد (فولاد - تراکتور)
  • گل اول تراکتور به فولاد + فیلم
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران برای سرمربی لیگ برتری
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم در تاریخ فوتبال ایران!
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!