Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:02:02 GMT

سمنان| چشمه‌علی دامغان ثبت جهانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۱۵۰

سمنان| چشمه‌علی دامغان ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اولویت‌های این اداره کل در سال ۹۷ از ثبت جهانی عمارت تاریخی چشمه‌علی دامغان در این سال خبر داد و گفت: توسعه گردشگری روستایی در این استان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری روستایی است که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی معرفی و شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌ضرورت معرفی روستاهای هدف گردشگری استان سمنان گفت: توجه به فضاهای روستایی و تلاش برای توسعه گردشگری روستایی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای ساکنین روستاها سبب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها نیز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: با توجه به اینکه اقبال به اکوتوریسم و گردشگری مبتنی بر طبیعت رو به افزایش است و در استان سمنان نیز تنوع در این زمینه بسیار زیاد است تلاش می‌شود تا گردشگری روستایی در استان افزایش یابد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان سمنان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی در استان نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا سال 1400 تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان به 150 واحد برسد.

جهانشاهی توسعه صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌های نخست این اداره کل در سال 97 عنوان کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، تأثیر خود را نیز بر سایر حوزه‌ها خواهد داشت و سبب تقویت زیرساخت‌ها نیز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای رونق صنعت توریسم برای توسعه هر استان و منطقه تصریح کرد: رونق و احیای گردشگری سبب رونق اقتصاد هر منطقه و درنهایت رونق اشتغال، صنایع، معادن تقویت زیرساخت‌ها در آن منطقه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اهمیت برندسازی محصولات ایرانی برای گردشگران خارجی و نیز برند سازی محصولات هر استان برای جمعیت دیگر استان‌ها اضافه کرد: با توسعه صنعت توریسم در هر استان به‌طور آن استان به‌سوی برندسازی می‌روند.

جهانشاهی با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان سمنان در حوزه گردشگری عنوان کرد: وجود 34 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان را به قطب بی‌نظیر کاروانسراهای تاریخی کشور بدل کرده است و در کشور بی‌نظیر است و می‌تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را در این استان فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای ثبت آثار تاریخی این استان در فهرست آثار جهانی عنوان کرد: "چشمه‌علی " دامغان ثبت جهانی می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه امروز برای رونق گردشگری لازم است تا به سمت‌وسوی برنامه‌های فراملی و جهانی حرکت کرده و پیگیر ثبت آثار تاریخی، طبیعی و معنوی خود در فهرست آثار جهانی باشیم تصریح کرد: حداقل پنج اثر تاریخی استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی از "جاده سنگفرش "، "کاروانسراهای تاریخی "، تپه حصار دامغان "، "مسجد تاریخانه دامغان " و "چشمه‌علی دامغان " به‌عنوان آثار با قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی نام برد و با بیان اینکه عمارت چشمه‌علی دامغان تا پایان امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد تأکید کرد: تا سال 1400 نیز سعی می‌کنیم یکی دیگر از این آثار را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم.

انتهای پیام/ح

R41366/P1357/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم

سراب گیان یکی از زیباترین و پر آب‌ترین و از جاذبه‌های بکر و طبیعی استان همدان است که در نزدیکی شهرستان نهاوند واقع شده است. وجود چشمه، تپه باستانی گیان، آبشار، درختان چنار کهن و جنگل به زیبایی این منطقه افزوده است، این منطقه آب و هوای بسیار خنکی دارد و توجه طبیعت دوستان را به سوی خود جلب کرده است. در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگرانی بسیاری است.

گیان در زبان کردی به معنای جان است و یکی از دلایل نامگذاری این منطقه زیباییهای ویژه آن است به همین دلیل آن را سراب جان نیز می نامند.

شهروند خبرنگار ما بخش‌هایی از طبیعت زیبای سراب گیان را به نمایش گذاشت که تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع: حسین سهرابی - همدان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم