Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@08:20:37 GMT

با خواص شگفت انگیز خاکشیر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۱۸۰

درمان بیماریهای مختلف نیاز به برسی و تشخیص کامل توسط پزشک متخصص دارد اما برخی تجربیات استفاده از خاکشی را در درمان برخی مشکلات و بیماری ها تایید کرده است.

کمک به بهبود جوش صورت

مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشی با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشی ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

کمک به کنترل فشار خون

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشی، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشی را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک تا دو‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید .بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

دفع سنگ کلیه

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشی و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

اگر دوست دارید وزن اضافه کنید

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشی را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود.

شربت ضد بدبویی دهان

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشی برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشی را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشی مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.

بهبود لک‌ها با خاکشیر

برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشی و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاکشی و عسل بخورید

براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران،برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشی و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید.

بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.

بهبود اسهال

ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. برخی درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد.

برای تهیه این دارو کافی است خاکشی را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است. البته در اسهال های شدید همراه با تب و درد شدید و در کودکان زیر 3 سال مراجعه به پزشک ضروری است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشک متخصص درمان مشکلات وزن لاغری شیر پوست طب سنتی ماه رمضان کودکان درمانگران طب دارو پزشک سنگ کلیه کنترل فشارخون خاکشیر شربت خاکشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟

حالا که فصل برگ مو است، بهترین فرصت است تا دلمه با برگ مو درست کنیم.

به گزارش ایرنا، پس تا برگ‌ها ترد و تازه هستند دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو

برگ مو: به مقدار لازم

گوشت چرخ‌کرده: ۳۰۰ گرم

برنج: یک پیمانه

سبزی دلمه (گشنیز، جعفری، نعنا و ترخون): ۳۰۰ گرم

پیاز: دو عدد

لپه: یک پیمانه

نمک: به مقدار لازم

مواد لازم برای چاشنی دلمه:

آب: یک پیمانه

سرکه: نصف پیمانه

شکر: یک فاشق غذاخوری

نمک: به مقدار کم

طرز تهیه و دستور پخت دلمه برگ مو

۱. لپه و برنج را جداگانه خیس کنید و بعد نیم پز کنید.

۲. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد پیاز را به همراه کمی زردچوبه به روغن اضافه کنید و تفت دهید.

۳. وقتی رنگ پیاز طلایی شد، گوشت را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

۴. برنج و لپه نیم پز شده را به گوشت درحال تفت خوردن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر سبزی را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از کمی پاشیدن نمک روی مواد، آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

۵. مواد را داخل برگ‌ها به صورت بقچه‌ای بپیچید. اگر برگ‌هایی که استفاده می‌کنید تازه هستند باید دو سه دقیقه‌ای در آب جوش بجوشند تا نرم شوند و نشکنند.

۶. سپس دلمه‌ها را به صورت فشرده و از پشت داخل قابلمه بچینید و چاشنی را روی آن بریزید.

۷. در قابلمه را ببندید تا دلمه‌ها با حرارت کم و با بخار چاشنی بپزند.

۸. برای چاشنی دلمه از سرکه یا آبلیمو، آب، نمک و شکر استفاده کنید و به اندازه دلخواه از آن‌ها استفاده کنید.

۹. دقت کنید سرکه را هنگام دم گذاشتن دلمه‌ها اضافه نکنید.

چاشنی دلمه برگ مو چی بزنیم؟

معروف‌ترین چاشنی برای دلمه برگ مو «سکنجبین» است. می‌توانید در این چاشنی از شکر هم استفاده کنید تا ترشی دلمه‌ها را ملایم‌تر کند. اگر می‌خواهید طعم شیرینی دلمه شما بیشتر باشد می‌توانید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری به مقدار شکر اضافه کنید.

یا اینکه اگر دوست دارید طعم دلمه شما ترش‌تر باشد می‌توانید مقدار سرکه را بیشتر در نظر بگیرید تا دلمه ترش‌تری داشته باشید. البته رب انار، رب آلوچه، آبغوره و آبلیمو هم از دیگر چاشنی‌های دلمه برگ مو هستند که در شهر‌های مختلف استفاده می‌شوند.

برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟

اگر می‌خواهید برگ‌های انگور ترد و نرم شوند، پس از اینکه دلمه‌ها آماده شدند، آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب مایکروویو قرار دهید. مایکروویو را روشن کنید و دلمه‌ها را به مدت یک تا ۲ دقیقه داخل آن قرار دهید، سپس به همان صورت دلمه‌ها را سرو کنید.

در صورت نبود مایکروویو می‌توانید از فر یا حتی آون توستر نیز استفاده کنید. ترد شدن دلمه‌ها علاوه بر این‌که باعث می‌شود موقع خوردن دلمه احساس بهتری داشته باشید، به مجلسی‌تر شدن دلمه هم کمک می‌کند.

ترکیب سبزی دلمه برگ مو چیست؟

برخی افراد برای تهیه دلمه خانگی تنها از جعفری یا ترکیب جعفری و پیازچه خرد شده استفاده می‌کنند. اما در اکثر شهر‌ها برای ترکیب سبزی دلمه برگ مو خوشمزه و مجلسی از سبزیجات معطر کوهی و همچنین جعفری، نعناع، مرزه، شوید، ترخون و پیازچه خرد شده استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان